افرادی از زمان امام علی (ع) تحت تعلیم نظام علوی نبودند/ کوفیان امیرالمومنین (ع) را در حین یاری او تنها گذاشتند.


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833863

مرتضی عسگری گفت: افرادی از زمان امام علی (ع) تربیت علوی نبودند و خصلت هایی که می توانست در مردم تأثیر بگذارد وجود نداشت و شهید بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی عسگری کارشناس قرآنی با بیان اینکه افرادی از زمان امام علی (ع) در فکر غارت بودند، در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بگذر.

وی ادامه داد: چند گروه غیررسمی در کوفه بودند که معمولاً در قالب پوشش قبایل مختلف زندگی می کردند و بعدها جریان حریج توسط این گروه ها شکل گرفت و چهره خشن و خصمانه خود را در برابر خلیفه امام نشان داد.

عسگری افزود: نقطه مشترک این گروه ها عدم شناخت جایگاه امام و نقل برداشت های شخصی خود از مشکلات و موقعیت های کنونی بود.

این کارشناس بیان می کند: امیرالمومنین (ع) پس از فرستادن پیکی برای ترغیب معاویه به اطاعت و اطلاع از پاسخ منفی او و آماده شدن برای جنگ، به مردم دستور داد که در آن زمان نیز به مسجد بیایند. رفقای امام به جای همراهی، با امام بحث کردند و فقط رفقای پاک که چهارصد نفر بودند امام را یاری کردند.

عسگری گفت: امتحان خداوند همراهی با اهل بیت(ع) در ادوار مختلف تاریخ است و ائمه همیشه با توکل بر خدا راه حق را برگزیده اند و زبان روسی او برای یاران ضعیف ایمان مانده است. “

وی افزود: خودشیفتگی این دسته از یاران امام به حدی بود که پس از ماجرای حکمیت، وقتی متوجه اشتباهشان شدند، دو بار شهادت دادند و به اسلام بازگشتند، اما هر بار امام را به دلیل وابستگی به دنیا تنها گذاشتند. امور.” .

این کارشناس گفت: مردم آن زمان تحت تربیت رژیم علوی نبودند و صفاتی که می توانست در مردم تأثیر بگذارد وجود نداشت و شهید بودند.

عسگری گفت: نبود رفقای مخلص، شهادت امام علی (ع) را رقم زد و اگر هم به شهادت نرسید، باز هم معاویه بر اوضاع مسلط است و یاران امام را با ظواهر سکولار می خرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: عصر انتظار نیز یک مصیبت بزرگ الهی است، لذا با حفظ ایمان، امام زمان (عج) را در حین امداد تنها نگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید