رئیس قوه قضائیه: اگر عده‌ای می‌خواستند با نظام اسلامی مخالفت کنند، امام برای چنین افرادی هیچ بخششی نداشت.

رئیس قوه قضائیه: اگر عده‌ای می‌خواستند با نظام اسلامی مخالفت کنند، امام برای چنین افرادی هیچ بخششی نداشت.

روز جدید :

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه خمین را با توکل به خدا دارم و با اتکال به دینداران توانسته ام انقلابی بی نظیر را در این عصر رقم بزنم، گفت: امام بزرگوار ما در مسائل دینی و اصل نظام اسلام. و حتی نظام ها جامعه ما بسیار حساس بود و اگر عده ای می خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی آسیب برسانند، امام خمینی (ره) برای چنین افرادی هیچ بخششی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای و مقامات ارشد قضایی امروز (چهارشنبه 10 تیرماه) در اولین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضائیه و مقامات ارشد قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

محسنی اجایی در ادامه در سخنانی با بیان اینکه قوه قضائیه در 4 دهه گذشته شهدای گرانقدری تقدیم اسلام، انقلاب و کشور کرده و در ایام تاج و تخت شهدا از خانواده قوه قضائیه تقدیم میهن اسلامی شده است، گفت: امروز اولین روز پس از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالگرد شهادت معمار قوه قضائیه آیت الله بهشتی و همرزمانش در جوار مرقد مطهر امام راحل با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و مردم تجدید میثاق می کنیم. مسئولیت خطیر قانون اساسی، انور و رهبر معظم انقلاب بر دوش ما قرار گرفت تا خوب بازی کنیم و از آرمان های والای انقلاب اسلامی و ائمه انقلاب دفاع کنیم.

رئیس قاضی با اشاره به وظایف قانونی قوه قضاییه گفت: خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم دست مفسدان و تخریب کنندگان جان و مال و وسعت و حقوق مردم و اسلام را کوتاه کنیم. نظام در دژ قوه قضائیه «به دنبال احقاق حق مظلومین توسط ظالمان باشیم و عدالت را گسترش دهیم که یکی از اهداف والای امام راحل بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین ابعاد والای شخصیتی امام راحل پرداخت و گفت: امام (ره) از دنیا رفت و به خدا پیوست و الهی شد و با ایمان راسخ و خالص به خدا و بودن در کنار مردم بود. توانست آری بدون هیچ ملاحظه و ترسی با مستکبران و مستکبران مقابله خواهد کرد و واقعاً بینی مستکبران جهان را خواهد مالید.

محسنی اجایی با بیان اینکه خمینی (ره) را دارم با توکل به مومنان به خدا و با اتکال به متدینین توانسته است انقلابی بی نظیر در این عصر رقم بزند، گفت: امام بزرگوار ما در مسائل دینی و اصل نظام و نظام اسلامی حتی نظام های جامعه ما بسیار حساس بودند و اگر عده ای می خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه بزنند، امام خمینی (ره) برای چنین افرادی هیچ بخششی نداشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام بزرگوار ما نسبت به مردم بسیار مهربان و مهربان بودند و کوچکترین ظلمی را به هیچ یک از افراد جامعه تحمل نمی کردند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) نسبت به حقوق، کرامت و حریم خصوصی من بسیار حساس هستند. به همه مسئولان تاکید کرد که متحد و همدل باشند و از اختلافات ناشی از دیدگاه های نفسانی پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری در پایان با بیان اینکه مکتب امام راحل زنده و جاودانه است، از زحمات و رهنمودهای ارزشمند سیدحسن خمینی تشکر کرد.

پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم امام راحل در سخنانی با اشاره به دشمنی دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کلمه خنثی سازی اقدامات خصمانه و انهدام ترفندهای دشمن

وی قوه قضائیه را مهمترین نهاد در تعقیب قضایی دانست و گفت: اگر قوه قضائیه در یک دستگاه از سلامت برخوردار باشد ناگزیر سایر نهادها نیز به چنین صفتی متصف می شوند.

تولیت حرم امام خمینی (ره) با اشاره به ماموریت جدید قوه قضائیه، دوران ریاست قوه قضائیه را با بیش از 40 سال سابقه عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین نیازمند تجربه و تجربه است. دانش کافی و حکمرانی بسیار عالی است و بنابراین همه امیدوارند که دوره جدید قوه قضاییه جدا و بسیار خوب باشد.

همچنین محسنی ایجی و اعضای شورای عالی قضایی پس از حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، در آستانه سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از همرزمان باوفای امام در بهشت ​​72 بهشت ​​زهرا (سلام الله علیها) با حضور بر سر مزار این شهدا و قرائت فاتحه برای شادی روح در خون جان باختگان انقلاب اسلامی از خداوند متعال خواستار شدند. تعالی آنها

دیدگاهتان را بنویسید