علم الهادی: کسانی که خواهان اجرای سند 2030 بودند می خواستند از حضور و نفوذ روحانیت در مدارس جلوگیری کنند. فضایی که در اغتشاشات پیدا شد، محصول حرکت های گذشته بود/ اگر مدارس را از دست بدهیم، نظام و اسلام از بین می رود.

علم الهادی: کسانی که خواهان اجرای سند 2030 بودند می خواستند از حضور و نفوذ روحانیت در مدارس جلوگیری کنند.  فضایی که در اغتشاشات پیدا شد، محصول حرکت های گذشته بود/ اگر مدارس را از دست بدهیم، نظام و اسلام از بین می رود.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و مدرسه را از دست بدهیم، نظام، کشور و اسلام از بین می رود و باید اساس فعالیت انقلابی در مدارس شکل بگیرد و سپس در دانشگاه ها موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی تقوای مدیران بزرگترین ضربه به انقلاب است در حالی که انسان با تقوا با هر اندیشه سیاسی مؤثر است.

حجت الاسلام سیداحمد علم الهادی روز سه شنبه در جلسه شورای همکاری و آموزش و پرورش حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: گاهی آسیب عنصر بی خدای اصولگرا از ضد انقلاب بیشتر است و بی خدایی همه آثار منفی را به دنبال دارد. در قالب آرم و نشانه اصولگرایی برای چند برابر شدن نفوذ.» آرام آرام

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و مدرسه را از دست بدهیم، نظام، کشور و اسلام از بین می رود و باید اساس فعالیت انقلابی در مدارس شکل بگیرد و سپس در دانشگاه ها موفق باشیم.

علم الهادی افزود: همه شهدا از دانشجویان، جهادگران و نیروهای انقلابی بودند و در برنامه های فرهنگی دانشجویی، سخنرانی ها و جلسات یک طرفه اگر مضر نباشد قطعاً به صرفه نیست و در عوض مبلغان باید فضاسازی کنند. مدارس، به ارتباط توجه کنند تا در سایه ارتباط مستمر با جریان روحانیت، طلبه به مقام فرزند مسجد دست یابد.

وی ادامه داد: حوزه و آموزش و پرورش حلال بسیاری از مشکلات است و برای استفاده از ظرفیت بالای امام جمعه برای تأثیرگذاری بر آموزش و پرورش و طلاب و فعالیت های روحانیت در مدارس باید اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کسانی که به دنبال اجرای سند 2030 بودند می خواستند از حضور و نفوذ روحانیت در مدارس جلوگیری کنند و فضایی که در اغتشاشات پیدا شد محصول تحرکات گذشته بود.

علم الهادی افزود: اما حقیقت این است که حوزه های علمیه باید در ظرفیت خود برای مدیریت فضا بیرون بیایند و به هر حال دست از تبلیغ و فعالیت های فرهنگی برندارند، اما در عین حال باید توجه داشت که این فعالیت تبلیغی ، اصول و جزییاتی است که باید به آن پرداخته شود، یعنی ببینیم امام جمعه و دیگران با فضا و فرهنگ و جریان فکری هر شهر و منطقه چه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید