امام خمینی (ره) با استقرار نظام اسلامی افکار شرق و غرب را بر هم زد / من در عرصه علم و عبادت علم توأم با عمل دارم.


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843023

حجت الاسلام عصمتی گفت: قبل از پیروزی انقلاب ایران، ایران وابسته به غرب و شرق بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل با براندازی اندیشه های غرب و شرق، نظام اسلامی را تشکیل دادند. نظام حاکم بر دین ناب اسلام و اسلام».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در درس طلاب دینی گفت: مرجعیت و من مرجع آنها هستم.

وی گفت: امام راحیل وکیلی بزرگ است و اگر به مضمون این مرد بزرگ به عنوان یادگار نگاه کنیم، فقه کلی امام مشخص می شود. علاوه بر این، امام در علم اصول نظریه عمیق و عمیقی داشت.

رئیس حوزه علمیه فقید هرات گفت: امام رضوانلا در عرفان نظری مطالب زیادی دارد که در دعای سحر و انوار الموت و در رساله ولایت که بیانگر عرفان نظری امام راحل است به آن اشاره شده است.

عصمتی خاطرنشان کرد: همه حکمت، فلسفه و رشته های خاصی که امام در آن عمیق و دقیق بودند، در کنار مسائل اجتماعی که پرسیدیم، انسان بزرگوار و فهیمی بود که امت را در راه بندگی خدا و نظام مقدس بسیج کرد. امروز هم کارنامه این شخصیت بزرگ در اقتدار ایران عزیز آشکار است.

حجت الاسلام عصمتی گفت: امام راحل با تار و پود خدا سر و کار داشتند یعنی در عرصه علم و عبادت علم توأم با عمل داشتند و این علم توأم با عمل هم در بیانات و هم در رفتار و منش ایشان نسبت به ایشان مشهود بود. جامعه.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب، ایران وابسته به غرب و شرق بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل با نفی اندیشه های غرب و شرق، نظام اسلامی را تشکیل دادند که بر آن حکومت می کرد. دین اسلام و اسلام ناب».

رهبر حوزه علمیه تربت حیدری افزود: بر این اساس نظام سلطه از همان ابتدای انقلاب از تهاجم و ناتو فرهنگی گرفته تا هجمه های دیگر، هدفش این بود که مردم را نسبت به اعتقادات، ارزش های دینی، انسانی و الهی بی تفاوت کند، اما امروز سرود سلام را می بینیم فرمانده کودکان و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم این سرود را با تمام وجود زمزمه می کند و این نشان از قلبی پاک و اعتقادات ریشه دار در این نسل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید