نگاه دولت سیزدهم به داخل و شرق و غرب ایران است نه شرق و غرب جهان/ فتنه هندسه نظم و قدرت جهانی را تغییر داده است.


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916157

سخنگوی دولت گفت: نگاه دولت سیزدهم به داخل کشور و شرق و غرب ایران است نه شرق و غرب جهان، این دولت در راه التیام دردهای گذشته است، این دولت تکیه دارد. جوانان و ظرفیت درونی، نه ظرفیت بیرونی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: دانشگاه علم و صنعت یکی از پرافتخارترین گوهرهای جامعه دانشگاهی کشور و یکی از مهمترین نکات و مسائل است. در ذهن جوانان ایرانی آینده یا فردای جوانان ایرانی است چگونه این اتفاق می افتد؟

وی یادآور شد: عده ای منتظرند ببینند آینده برایشان چگونه پیش می رود اما نسل جوان ایران طوری بود که آینده برایشان مهم بود و خودشان می خواستند آن را بسازند. این نژاد ایرانیان و تمدن آنهاست.

بهادری جهرمی ادامه داد: این جوانان ایرانی در سال 57 برای خود آینده ای متفاوت با نظم جهانی آن زمان که بعد از جنگ جهانی دوم با ساختار قانونی سازمان ملل و تکیه بر قدرت دلار شکل گرفت، برای خود رقم زدند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه پشتوانه دلار طلایی نبود که بمب اتم بود، تصریح کرد: با عهدنامه های مختلفی که انجام شد و با طرح هایی که برای نقاط مختلف دنیا انجام شد، جهان اول، دوم و سوم شکل گرفت. و گفتند کشوری در علم و فن آوری حرکت کند و کشور پلیس و ژاندارم باشد.

و افزود: در آن زمان کشور ما تامین کننده انرژی خام بود و ژاندارم منطقه بر اساس اصولی بود که آمریکا ساخته بود و در این میان همین ژاندارم از یک سگ آمریکایی هزینه کمتری داشت. اما مردم ما این قیام را کردند و این قیام هندسه نظم و قدرت جهانی را تغییر داد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه وقتی هندسه نظم جهانی را رها کردیم، کشورهایی که آن را طراحی کردند این را درک نکردند، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله یکی از بارزترین حملات به ایران بود و بیش از 45 کشور از بعثی صدام حمایت کردند. رژیم.. وقتی عربستان سعودی 35 میلیارد دلار برای جنگ عراق علیه ایران حمایت مالی کرد، می دانست که از یک دیکتاتور حمایت می کند.

سخنگوی دولت یادآور شد: هم فعال بودن و رهبری و هم منفعل بودن هزینه دارد. وقتی رژیم سعودی از صدام حمایت کرد، تاوان توافق خود با آمریکا را داد و چشم و ابروی صدام را دوست نداشت. حدود 45 کشور برای حمایت از صدام برای له کردن پیشانی جوانان ایرانی این روند را طی کردند، اما با وجود این همه فشار و هزینه، ایران پیروز این میدان بود.

وی افزود: تا زمانی که تلاش کنیم آینده خودمان را بسازیم و آن آینده را با توجه به موقعیت خودمان بسازیم، نه بر اساس جایگاهی که سگ پایین آمریکاست، هزینه آن را خواهیم داد. امروز هم ادامه همان روز است. جنگ نظامی نتیجه نداد و جنگ رسانه ای و اقتصادی راه انداختند و آن را تحریم فلج کننده نامیدند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از دید دشمن باید تلخی در کام ایرانیان باشد نه یک لحظه شیرینی در کام آنها، تصریح کرد: در عوض تصویری که از آمریکا در رسانه ها منتشر می شود باید همیشه اینگونه باشد. بهشت این کاری است که دشمنان در جنگ رسانه ای انجام می دهند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: باید به تجربه تاریخی ده سال اخیر و حرکت به سمت پیشرفت در خارج از کشور پرداخته شود و مسیر اشتباه را ادامه ندهیم. دنیا، این دولت در شرف التیام دردهای گذشته است، این دولت متکی به جوانان و ظرفیت داخلی است نه بیرونی.

وی ادامه داد: این نگاه مبتنی بر اعتماد به نیروی درونی است و نگاه او تعامل متعادل با دنیا و با همه طرف هاست.
، نه کشور و منطقه. در زمانی که واکسن های تزریقی را آب مقطر می نامیدند، امروزه نتایج این واکسن ها را بر سلامت عمومی می بینند. شما شاهد کاهش 20 درصدی تورم هستید و البته باید به سمت کاهش این میزان و رفع مشکلات حرکت کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد دولت در سال گذشته و عدم تحقق برخی وعده ها گفت: چرا وعده های دولت در معادن محقق نشده است نشان از رشد ما دارد. نرخ در این بخش 5.1 درصد است. البته آن طور که باید به این حوزه عمل نمی شود، اما از آنجایی که فعال شدن معادن با مشکلات زیست محیطی و هسته ای مواجه است، قوانین این حوزه نیز نیاز به اصلاح دارد.

بهادری جهرمی افزود: بیش از 70 درصد کار آبرسانی کردستان با کار جهادی انجام شد و هفته گذشته این مشکل برطرف شد. نرخ اشتغال ما در تابستان امسال به 8.9 درصد رسید که پایین‌ترین نرخ بیکاری در همان فصل در نزدیک به دو دهه اخیر است.

وی تصریح کرد: این دولت اعلام کرده است که به جای مسئولیت در حوزه سیاست خارجی، مردم را به آب شرب خارج از کشور متعهد نمی کند. این دولت از همان ابتدا اعلام کرده است که حل مشکلات را به یک میز گره نمی زند و در تعاملات بین المللی نه با نگاه از پایین به بالا، بلکه با برابری وارد تعامل می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که چرا متن مذاکرات منتشر نشد، تاکید کرد: متن مذاکرات در هیچ دستگاهی و هیچ کشوری منتشر نشده است، بنابراین اکنون باید پرسید چرا منتشر نمی شود. قوانین و اصولی که در این زمینه وجود دارد همیشه رعایت شده و خواهد بود.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که دولت چه کرده است که صدای اعتراض مردم به گوش برسد و دریاچه ارومیه از ابتدای دولت سیزدهم خشک شده و چه راه حلی برای آن وجود دارد، گفت: 43 سال از عمر مردم می گذرد. خود را ثابت کردند و دولت ها باید برای این افراد ارزش قائل شوند و به جایگاه آنها عمل کنند. باید به کاهش تورم از 60 به 40 درصد افتخار کنیم اما این میزان تورم قابل قبول نیست و باید برای کاهش آن تلاش کرد. جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که مجوز 13000 خبرگزاری و رسانه را صادر کرده است و دیدگاه ها و سلیقه های مختلف در گیشه عرضه و عرضه می شود.

وی افزود: فضای عمومی جامعه را هم داریم که همیشه در دسترس است. آیا این دولت صدای اعتراض کارگران، معلمان و مستمری بگیران را نشنید؟ آیا او به خواسته های آنها عمل نکرد؟ آیا کسی این اعتراضات را شورش نامید؟ دولت همواره تلاش خواهد کرد تا خواسته های مردم را برآورده کند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارو کومیه خاطرنشان کرد: تونل زاب که برای انتقال آب به دریاچه ارومیه ساخته شده است به گونه ای طراحی شده که امکان انتقال آب را نداشته باشد. دولت در حال بازسازی این تونل است تا آب پشت سد را به دریاچه برساند. به دلیل مناسب نبودن این تونل، آقای کلانتری از سمت خود برکنار شد و اکنون مسئولیت احیای دریاچه ارومیه بر عهده استاندار است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در کشور شفافیت وجود ندارد و تا چه زمانی مشارکت در انتخابات کاهش می یابد و چه زمانی دولت در دست مردم خواهد بود، تصریح کرد: من سخنگوی دولت سیزدهم و این هستم. دولت مردم است، نماهرما نمی داند و مشکلات را با مردم در میان می گذارد. بنابراین اگر نکاتی در مورد این دولت وجود داشته باشد، پاسخ خواهم داد، اما این که نهادهای دیگر چگونه عمل کرده اند یا در گذشته چه اتفاقی افتاده است، شاید مثل شما، در بسیاری از موارد دلیل و چرایی آن را نمی دانم.

وی افزود: در این چاپ های اخیر دیدیم که آنقدر دروغ گفته و تکرار شده که گوینده آن را باور می کند. اما گفته اند دیکتاتوری بهتر است یا جمهوری؟ باید جواب بدهم که دیکتاتوری اصلا خوب نیست اما جمهوری باید کارآمد باشد و کارآمدی در گرو خدمت به مردم است.

سخنگوی دولت ادامه داد: گفته شده چه زمانی دولت را به مردم می دهید؟ جواب این است که 43 سال دولت به مردم داده شد. دلیل کاهش مشارکت در انتخابات گذشته این است که مردم وقتی لطف می بینند به غرفه می آیند و وقتی نمی بینند حاضر نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید