اختلالات اخیر مانند نیش پشه بود/ هندسه قدرت جهانی در حال تغییر است


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918098

وحیدی با بیان اینکه اتفاقات اخیر با هدف جلوگیری از نفوذ اقتدار ایران بوده است، گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از پیچیده ترین و همه جانبه ترین تحرکات دشمن از ابتدای انقلاب را شاهد بودیم و بسیاری فکر می کردند که با این کار سیستم از بین می رفت، اما الحمدلله سیستم آنقدر قدرتمند است که این حرکات مانند نیش پشه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقاحمد واحدی در جمع روحانیون و طلاب شیعه و سنی شهرستان بیرجند اظهار داشت: روحانیت نقطه شروع انقلاب بود و مدافعان آن و جایگاه روحانیت در این حکومت خواهند بود که منجر به ظهور امام می شود. زمان (عج) این غیرقابل قیاس است و روحانیون بیشترین تلاش را می کنند تا انقلاب اسلامی راه شکوهمند خود را طی کند.

وزیر کشور با اشاره به ترس دشمن از حضور روحانیت انقلابی و متعهد در صحنه های مختلف، گفت: مشکل دشمن با روحانیت این است که افرادی مانند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از دل همین موضوع بیرون می آیند. روحانیت

وی در ادامه رئیس دولت سیزدهم مردمی را مولود حوزه و جامعه روحانیت دانست و افزود: نقطه کانونی قدرت و اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مرجعیت دینی است و این مرجعیت دینی است. در حوزه روحانیت


امروز ایران اسلامی به عنوان قدرت برتر منطقه ای عمل می کند

وحیدی با تاکید بر جایگاه و نقش مرجعیت در اقتدار ایران اسلامی تصریح کرد: اگر مرجعیت نبود دشمن ایران آن را نابود می کرد. همه جوانان ما بدانند که اگر امروز ایران اسلامی در سطح یک قدرت برتر منطقه ای عمل می کند و همه دنیا به خاطر همین قدرت دوباره علیه ایران جمع شده اند.

وزیر کشور تاکید کرد: این قدرت باعث اعتلای اسلام می شود و دیری نپایید که فرش قدرت از زیر پای دشمن جارو می شود.

وی با ابراز تعجب از برخی املاک و خودی ها که هنوز متوجه دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران نشده اند، بر جهاد تبیین در جامعه تاکید کرد و گفت: مهمترین نقش در جهاد تبیین مسئولیت است. روحانیون چون از اعتماد مردم برخوردارند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم میدان مردمی کار را با قدرت پیش می برد و مشکلات در شرف حل شدن است، افزود: مذاکرات با غرب که به جنجال تبدیل شده بود، بن بست را شکسته و بسیاری از کشورهای همسایه مشتاقانه این کار را انجام داده اند. روابط با ایران را پذیرفتند.

وزیر کشور گفت: بزرگ ترین اصلاحات اقتصادی کشور در زمانی آغاز شد که بیشترین مشکلات اقتصادی را داشتیم و نیازمند شجاعت دولت سیزدهم بود.


دولت سیزدهم را متعهد به شعارهای انقلاب می دانند

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم را متعهد به شعارهای انقلاب می دانند، افزود: این در حالی است که برخی از دولت ها در گذشته برای حل مشکلات خود به غرب نزدیک بوده اند.

وحیدی همچنین فتنه و تحرک دشمن در حوادث اخیر را ناشی از انفعال دانسته و یادآور می شود: جمهوری اسلامی متجاوزان آمریکایی را در دریا در روز روشن متوقف و دستگیر کرد و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وزیر کشور ادامه داد: همه کشورهای منطقه که مورد حمایت آمریکا بودند، احساس کردند آمریکا که به تنهایی کاری از دستش برنمی‌آید، چطور می‌تواند از آنها محافظت کند!

وحیدی با اشاره به اینکه دشمن معتقد است ایران با ورود به صحنه موفق شده است معادلات جهانی استکبار را به هم بزند، افزود: در این راستا جنگ ترکیبی ایجاد کرده اند تا مانع پیشرفت ایران شوند.

به گفته وی، این طرح بازیگرانی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان داشت و حتی فرانسه و آلمان نیز بعداً به آنها اضافه شدند و رسما نشستند و برنامه ریزی کردند. دشمنان نتوانستند خواسته های خود را در دولت سیزدهم در برجام به دست آورند، به همین دلیل دست به اقدامات اخیر زدند.


تلاش دشمنان در اغتشاشات اخیر

وزیر کشور به هزینه استکبار با کمک منافقین در جنگ رسانه ای و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن فضای مجازی را به بستری برای نشر اکاذیب و تهمت به نظام اسلامی تبدیل کرده است.

وحیدی به تاثیر برخی از جوانان کشور از رسانه های غربی و دیگر رسانه ها اشاره کرد و تاکید کرد: چه جرمی بزرگتر از آن چیزی که با دروغگویی در فضای مجازی روح و جسم جوانان را نابود می کند؟

وی گفت: شبکه های دشمن با پول کسانی (عربستان) که بدترین اعمال ضد بشری را انجام می دهند اداره می شود و اکنون حافظ ایران هستند!

وزیر کشور در خصوص سران اغتشاشات اخیر گفت: برخی از بازیگران و سلبریتی های داخلی آموزش دیده و شبکه ای شدند و متأسفانه برخی از جوانان احساساتی و تحت تأثیر فضای مجازی و دروغ های آنها قرار گرفتند.

وحیدی تصریح کرد: افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر چند ویژگی داشتند، اول اینکه در خانواده ای بودند که خانواده آن ها مشکل داشتند و به شدت درگیر مسائل غیراخلاقی بودند.

وی با اشاره به کشته شدن بسیجیان و نیروهای امنیتی در اغتشاشات اخیر افزود: شهید آرمانعلی واردی دانش آموز بسیجی بود که بابت توهین به مقام معظم رهبری آنها را با تأسف واگذاشت و این از اقتدار نظام است. انقلاب و مکتب اسلام

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر مسجد، مدرسه و آبادی حفظ می شد، بسیاری از تلاش های دشمن با شکست مواجه می شد، گفت: باید نگران نرفتن نوجوانان و جوانان به مساجد باشیم.

وحیدی با بیان اینکه دشمنان می خواهند القا کنند که جوانان ما تغییر کرده اند، تاکید کرد: اما این دروغ محض است، البته ممکن است برخی از جوانان تغییر کرده باشند، اما بیشتر آنها افراد صادق و پاکی هستند و دهه 70 یا 80. از جانب علیوردی شهید شدند و عجم هستند.

وی در ادامه درگذشت خانم مهسا امینی را بهانه ای برای اغتشاشات در کشور توسط دشمنان دانست و گفت: اینکه می گویند اگر مسئولان ابتدا عذرخواهی می کردند، موضوع حل می شد دروغ است زیرا رئیس جمهور شخصاً با امینی تماس گرفت. خانواده و قول برخورد قانونی به آنها دادند اما دشمن سعی کرد این موضوع را به یک موضوع سیاسی و امنیتی تبدیل کند.


عده ای سعی در ایجاد یک جنبش شورش دارند

وزیر کشور تصریح کرد: در این مدت طراحی توطئه آمیز دشمن بر روی دو سکوی یک حرکت سازمان یافته اخلالگر در حال انجام بود که در آن گروه های مختلف و با جوانان فریب خورده زیادی در کشور حضور داشتند، اما برخی از آنها به دلیل اینکه می خواهند از مزیت استفاده کنند، سعی می کنند اختلال ایجاد کنند. یک جنبش بسازید.

وحیدی با بیان اینکه بسیاری از دست اندرکاران این اغتشاشات اخیر وضعیت مالی بسیار خوبی داشتند و اصلا شعار صنفی و اقتصادی نداشتند، افزود: اما برخی می گویند حرکت اعتراضی بود، باید پرسید این چه حرکتی است که هیچ شعاری وجود ندارد! و بستر گرما را روشن می کند. کجای دنیا چنین حرکاتی را سراغ دارید؟!

وی با طرح این سوال که کدام انقلاب در دنیا را دو بازیگر و دو ورزشکار رهبری کردند، ادامه داد: عده ای سعی می کنند بگویند حرکتی مسالمت آمیز بوده، چه حرکت مسالمت آمیزی که در آن 60 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند. آسیب زدن به بانک ها، آمبولانس ها، حوزه های علمیه و اموال عمومی در کجای کشور صلح آمیز است؟


واکنش وزیر کشور به لغو عضویت ایران در کمیسیون زنان سازمان ملل

وزیر کشور در واکنش به لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل گفت: مایه تاسف است که جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق بشر محکوم شد، در حالی که طبق آمار غربی ها آمریکایی ها حدوداً کشته می شوند. 20000 جنایت فجیع در سال.» و بیش از 15 درصد زنان مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند؛ بعد ایران از کمیته حقوق زنان حذف می شود!

واحدی گفت: 3800 کودک توسط مهاجمان در یمن کشته شدند، هیچکس حرفی نزد! اما برای دو سه نفری که طبق قانون توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند فریاد می زنند.

وی افزود: در این حادثه شاهد یکی از پیچیده ترین و همه جانبه ترین تحرکات دشمن از اول انقلاب بودیم و خیلی ها فکر می کردند که نظام با آنها از بین می رود اما بحمدالله نظام آنقدر قدرتمند است که اینها حرکات مثل نیش پشه است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوادث اخیر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بار دیگر اقتدار خود را نشان دادند که چندان صحبتی از آن نشده است، گفت: این حادثه از عنایت الهی و توجه حضرت زهرا سلام الله علیها است. او و حضور مردم و انقلابیون در میدان.


هندسه قدرت جهانی در حال تغییر است

وحیدی با تاکید بر اینکه در برهه تاریخی مهمی هستیم که هندسه قدرت جهانی در حال تغییر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت جلو می رود و دشمن نمی خواهد اجازه دهد بنابراین باید دشمن را بشناسیم و جلوی آن را بگیریم. اقدامات توسط من توضیح می دهم..

به گفته وی، در حوادث اخیر دشمن تلاش کرد موضوع را قومیتی کند اما بحمدالله در بین مردم وحدت وجود دارد. مولوی عبدالواحد وطن دوست و روحانی برجسته و دوستدار اسلام بود، به همین دلیل به شهادت رسید که دشمن با اسلام ناب و مستقل مشکل دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه از دشمن نمی ترسم تاکید کرد: روحانیون شیعه و سنی در یک مسیر هستند و مردم سیستان، بلوچستان و کردستان در موضوع قومیت ها از سینه دشمن عبور کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید