کاهش ترافیک با تغییر هندسه جاده ساحلی/ شهرداری اهواز مسئول اصلاح پل فولاد است.

وی افزود: با وجود اینکه شهرداری اهواز مسئولیتی در قبال تعمیر پل ششم ندارد، اما با موافقت مسئولان استانی، این شهرداری کار خود را آغاز کرده و تعمیر این پل از فردا سه شنبه آغاز می شود.

رئیس شورای اسلامی پایتخت اهواز گفت: پیش بینی می شود جدول زمانی بازگشایی این پل برای استفاده عموم به صورت عمومی اعلام شود تا مردم از زمان بهره برداری از آن مطلع شوند.


کاهش ترافیک با تغییر هندسه جاده ساحلی

محمودی با اشاره به انجام مطالعات اصلاح هندسی جاده ساحلی اهواز، افزود: اصلاح هندسی جاده ساحلی پل پنجم تا نگارگره بستان (پارک غوری) در دستور کار قرار گرفته و با اجرای این طرح، طرح بزرگی انجام می شود. بخشی از ترافیک در جاده های ساحلی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ممنوعیت تردد در پل ششم باعث ازدحام شدید تقاطع دانشگاه شده است. مهم است که از مبادله در حال ساخت میدان دانشگاه در زمان تعیین شده استفاده کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت اهواز با اشاره به انتصاب در شهریور ماه سال جاری برای بهره برداری از تقاطع ناهموار میدان دانشگاه اهواز توسط پیمانکار، افزود: انتظار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکار این پروژه این است که بهره برداری از این پل بدون یک روز تخلف از زمان موعود راه اندازی انجام می شود.

محمودی با اشاره به آبگرفتگی منطقه گلدشت اهواز گفت: منطقه گلدشت و سادات اهواز شبکه فاضلاب ندارند و به دلیل برگشت خروجی فاضلاب، فاضلاب وارد منازل مردم می شود و فرض بر این است که دستگاه های مرتبط با جدیت وارد می شوند و با فوریت مشکل مسافت گلدشت را با تعریف طرح حل کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به دهه پیش رو استان گفت: شهرداری تنها متولی فرهنگ اهواز نیست، دلیل انتظار از دولت و شرکت ها و موسسات خصوصی مستقر در اهواز این است که مناسبت های ملی و مذهبی فقط در محدوده ساختمانی خودکفا نباشید.


قیمت تاکسی توسط رانندگان تعیین می شود

در این جلسه غلامرضا شانه سازان رئیس کمیته حقوق و املاک شورای شهر اهواز نیز به لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی در سال جاری اشاره کرد و گفت: عدم نظارت بر کرایه تاکسی ها باعث نارضایتی مردم به این شکل شده است. که کرایه تاکسی در واقع توسط رانندگان تاکسی تعیین می شود.

وی ادامه داد: گرانی تاکسی های خطی با کیفیت خدمات ارائه شده به مردم نامتناسب است.


نظارت بر رانندگان تاکسی بسیار ضعیف است

سیدناصر مهدوی رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه خطوط تاکسیرانی اهواز گفت: دستمزد کارگر، استهلاک و مدت و طول مسیر شاخص هایی بر اساس که سرعت خط تعیین می شود.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه 115 خط اهواز در لیست قیمت جدید تعیین شد افزود: بازدیدهای محل از خطوط تاکسیرانی شهر نشان داد که کار سازمان تاکسیرانی در نظارت بر کرایه ها در اکثر خطوط تاکسیرانی بسیار ضعیف بوده است. .


هیچ خدماتی به رانندگان تاکسی ارائه نمی شود

در این جلسه حجت الا زارع زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لایحه تعیین نرخ کرایه خطوط تاکسی در اهواز گفت: دفترچه وزارت کشور که مبنای تعیین تاکسی است. کرایه ها، مبالغی بالاتر از نرخ های تعیین شده در این لایحه دارد که نشان می دهد تدوین این لایحه بر اساس وضعیت مردم است.

وی با بیان اینکه به رانندگان تاکسی خدماتی ارائه نمی شود، افزود: در تعیین نرخ کرایه خطوط تاکسی در کنار توجه به معیشت رانندگان باید به شرایط اقتصادی مردم نیز توجه شود.

وی یکی از عوامل تاخیر در تعیین نرخ ها را عدم تشکیل جلسه هیات مدیره سازمان دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی دارای 15 ناظر میدانی است که به نظر می رسد برخی از این ناظران انگیزه لازم را ندارند. نظارت دقیق بر عملکرد تاکسی های خطی و این وضعیت باید تغییر کند.»

لایحه عوارض تاکسی خطی در سال 1401 در این جلسه سرانجام به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اهواز رسید. همچنین مقرر شد تا 2 هفته پس از تصویب این لایحه تابلوی فهرست بها در تمامی ایستگاه های تاکسیرانی شهر اهواز نصب شود.

اصلاح 30 ضریب و جریمه در ماده 100 از دیگر لوایحی بود که در جلسه این هفته شورا مطرح شد و پس از بحث و بررسی فراوان اعضا این مصوبه را برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید