تذکر به شهرداری رشت بابت وضعیت پُل جانبازان



به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از خدمات قشر پرستار در تأمین و حفظ سلامت دیگر هم‌نوعان تصریح کرد: تلاش‌های قشر زحمتکش پرستار در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و کرونا برای نجات جان دیگر هم‌نوعان فراموش نمی‌شود و برای این عزیزان آرزوی سلامتی و سربلندی در امور محوله داریم.

وی با تسلیت درباره حادثه تلخ رقم خورده در جایگاه سوخت متعلق به شهرداری رشت گفت: قصد ندارم که بگویم چه فرد یا افرادی در این اتفاق تلخ مقصر هستند اما طی همین چند ماه اخیر شهرداری رشت به منظور استانداردسازی این جایگاه‌ها هزینه‌های هنگفتی انجام داد و پس از این اتفاق ناگوار طی نامه‌ای مباحثی به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات گوشزد شد و گویا این موضوع با مقاومت برخی مواجهه شده، از شهردار رشت انتظار داریم اجرای این امر را در دستور کار قرار داده و از طریق دستگاه قضا پیگیری کند.

تأکید بر رفع مشکلات سد معبر در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات سد معبر در رشت بیان کرد: روز به روز شاهد افزایش حضور وانت‌های فروش میوه و سایر محصولات در سطح شهر هستیم که منجر به توقیف جای پارک برای دیگر خودروها و ضایع شدن حقوق دیگر شهروندان می‌شود.

کارگرنیا با انتقاد از وضعیت پل عابرپیاده جانبازان در رشت تصریح کرد: مدت‌هاست که از این بابت با شهرداری مکاتبات و تذکرات لازم انجام شده است و روز گذشته از طریق یکی از برنامه‌های تلویزیونی با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که از چندی قبل بابت وضعیت پل عابرپیاده جانبازان با شهردار و معاونت عمرانی شهرداری تماس گرفته شد، پاسخگو نبودند.

وی با تذکر به شهردار رشت مبنی بر وضعیت پل عابرپیاده جانبازان گفت: شهرداری رشت باید مشکلات این پُل را برطرف کند و یکی از مشکلاتی که پیش‌تر از این منجر به استیضاح شهردار وقت شد نیز وضعیت نابسامان پُل عابرپیاده جانبازان بود.

انتقاد عضو شورای رشت از عملکرد ۲ معاونت شهرداری رشت

سید حسین رضویان، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از ۲ معاونت شهرداری رشت اظهار کرد: ۲۷ وظیفه برای معاونت شهرسازی شهرداری رشت در نظر گرفته شده و تقاضا دارم در جلسه آینده شورا از این معاونت سوال شود که نسبت به انجام کدام یک از این وظایف عمل کرده است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به مسئله مهاجرت در شهر رشت گفت: متأسفانه طراحی معاونت شهرسازی در رشت بر اساس طرحی مدون اجرایی نمی‌شود و شهروندان انتظار دارند شهرداری رشت به وظایف خود عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه معاونت شهرسازی شهرداری رشت یکی از با ثبات‌ترین معاونت‌ها طی سال‌های اخیر بوده است، تصریح کرد: در هر دوره هر شهردار و سرپرست شهرداری که برای رشت انتخاب شد، مدیریت این معاونت حفظ شده است و انتظار داریم ساماندهی مربوط به تراکم جمعیتی رشت، قشربندی‌های فرهنگی-اجتماعی، الگوهای مهاجرت و ایجاد سیستم نوین و مناسب در خصوص صدور پروانه‌های ساخت‌وساز مورد توجه قرار بگیرد.

رضویان با ابراز رضایت از مدیریت شهری پرتلاش بیان کرد: با رهبری صحیح منابع انسانی و پرداختن به همه امور می‌توان گفت رشت در مسیر توسعه قرار دارد و باید تلاش کنیم  پس از مدت‌ها شهری را در اختیار شهروندان قرار دهیم که استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد معاونت عمرانی شهرداری رشت گفت: در مناطق شهرداری و سازمان عمران به صورت خُرد خُرد آسفالت‌ها اجرایی شده و اینکه می‌بینیم طی ۶ ماه بابت انجام مناقصه آسفالت در رشت وقت هدر می‌رود جای گلایه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وضعیت آسفالت خیابان‌های مرکزی رشت نامناسب است، افزود : خجالت‌آور است که طی ۶ ماه یک مناقصه در خصوص آسفالت رشت انجام نشده و ما به عنوان اعضای شورا باید بابت این عملکردها در افکار عمومی پاسخگو باشیم.

رضویان به وضعیت هشت پروژه طرح میثاق اشاره کرد و گفت: گویا بین افکار معاونت عمرانی و مشاور عمرانی شهردار رشت تناقضاتی وجود دارد و اگر این عدم هم‌افزایی و تضارب حل نشود یقیناََ باز هم شورا باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

 



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید