تقویت صنایع تبدیلی در رشت نیاز اساسی است/ نیازمند آموزش نیروهای بومی مرتبط با مشاغل فولادی در رشت هستیم.

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792349

عرب گفت: مجتمع پررونق فولاد رشتار در حال حاضر برای راه اندازی پیشرفت خوبی دارد و امروز نیازمند برنامه ریزی های لازم در زمینه آرد و مجتمع های فنی و حرفه ای فولاد برای آموزش و آموزش نیروهای بومی مورد نیاز این مجموعه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; هلکداد عرب فرماندار رشت صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی این شهرستان با توجه به ظرفیت خوب مجتمع های فولادی رشتار اظهار داشت: و در حال حاضر افراد لازم برای نیازهای این مجتمع را آموزش داده اند. با آموزش نیاز به ملاقات و تماس با کمک یک مجتمع فولادی پر رونق و فنی و حرفه ای جهت انجام تخصص های لازم جهت اعلام آموزش و آموزش فنی نیروهای بومی می باشد.

وی با تاکید بر نیاز مبرم منطقه به تقویت اشتغال ادامه داد: متأسفانه در شرایط اقتصادی و خشکسالی های کنونی که امسال با کمتر از 4 میلی متر بارندگی کمترین میزان بارندگی در سال های اخیر را داشته ایم، در این شهرستان بوده ایم. امروز نیازمند احیا و کمک به اشتغال جوانان هستیم چرا که ادامه این وضعیت مشکلات را در آینده چند برابر خواهد کرد.

عرب با تاکید بر فرصت مناسب برای حضور بنیاد علوی در رشتار گفت: وجود بنیاد علوی برای توسعه رشتار فرصتی طلایی برای منطقه است. .

وی با تاکید بر تقویت صنایع تبدیلی در رشت گفت: اگر در صنایع تولیدی مواد خام بفروشیم و برندسازی نکنیم و در فرآوری محصولات منحصربفرد منطقه کار نکنیم قطعاً محصولاتی مانند زعفران با مشکل مواجه خواهیم شد. ، پسته و پنبه رشتوار امروز باید وارد شود و در عرصه فرآوری و برندسازی فعالیت کند.

فرماندار رشت با اشاره به موضوع جذب و توزیع وام برای ایجاد اشتغال در رشت گفت: سهمیه سامانه صمد برای استخدام در شهرستان یک هزار و 45 نفر است و هم اکنون سهمیه شهرستانی 878 نفر است.

وی همچنین اذعان داشت: در بحث وام اشتغال نیز سهمیه 18 میلیاردی شهرستان اعلام شده است که تاکنون 6 میلیارد و 800 میلیون تن آن مصرف شده است. 35 درصد

عرب همچنین تصریح کرد: در حوزه اعتباری تبصره 16، 15 میلیارد وام در حوزه کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است که تاکنون به 5 میلیارد و نیم رسیده است که رقم کمی است و ظرف 3 ماه. تا پایان سال پیگیری بیشتر توسط موسسات.

محمد تابنده دبیر بنیاد توسعه و عمران رشتار با اشاره به اقدامات خوب بنیاد توسعه و توسعه در حوزه اشتغال گفت: آبادانی در شهرستان رشتار انجام شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای راه اندازی کارخانه فرآوری شیر و خوراک، زعفران، صنایع دستی، بوم گردی، تامین کننده کود و سم و… گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید