حمل و نقل؛ نقطه کور صادرات محصولات باغی مازندران/ نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی هستیم


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890317

ظرفیت صادرات سالانه مازندران یک میلیون تن است.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه باید حمل و نقل دریایی و زمینی را برای رونق صادرات به بازارهای جهانی فعال کنیم. وی گفت: بهبود شرایط حمل و نقل دریایی و زمینی قطعا فرصت های جدید و تازه ای را در بازارهای جهانی برای محصولات باغی استان فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: استان مازندران با ظرفیت بیش از 200 هزار هکتار از انواع محصولات باغی در برخی از محصولات از جمله مرکبات و کیوی در رتبه اول کشور قرار دارد و باید این ظرفیت ها افزایش یابد. شکوفایی بیشتر و زمینه صادرات آن باید پویاتر و مساعدتر باشد

وی افزود: در استان مازندران سالانه ظرفیت صادرات یک میلیون تن محصولات باغی به کشورهای هدف را داریم و در این راستا برای تسریع در حمل و نقل دریایی و زمینی خود به این امر نیاز داریم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران که تولید کیوی و مرکبات مازندران را با تولید جهانی برابری می کند. وی خاطرنشان کرد: در مقوله حمل و نقل باید فضای آرامی داشته باشیم و این امر منوط به رفع نبود پایگاه قدرتمند حمل و نقل در کشور است.

این مسئول ادامه داد: جابجایی و انتقال محصولات خود به خارج از مرزها با کامیون های خارجی علاوه بر آسیب رساندن به محصولات، هزینه حمل و نقل را نیز افزایش می دهد و در حالی است که با کشورهای دنیا رقابت می کنیم که این کشورها در مقوله حمل و نقل آنها واقعا قوی هستند.

شعبانی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل دریایی نیز اگر این بخش به صورت منظم و منظم در دریای خزر فعال باشد، می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و قطعا هزینه ها را کاهش خواهیم داد.

وی بیان کرد: رقابت اصلی ما در مرکبات با ترکیه است که در تولید قویتر از ما نیست، اما به دلیل ارتباطات و حمل و نقل خوب بین المللی از ما جلوتر هستند و برای ماندن در این رقابت باید رده حمل و نقل خود را ارتقا دهیم. . بگذار ببخشم

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران به تنوع محصولات باغی در تمام روزهای سال اشاره کرد و گفت: مرکبات این استان در دنیا زبانزد خاص و عام است و مرکبات زودرس، میان‌رسید و دیررس داریم. در این بخش در فصل تابستان محصولاتی مانند هلو و شلیل داریم که در کشور جلوتر است و جوانان بازار هلو و شلیل در کشور را تشکیل می دهند.

شعبانی ادامه داد: با تولید سالانه 200 هزار تن در کشور رتبه اول تولید کیوی را داریم که 120 هزار تن آن برای صادرات آماده می شود.

وی اعلام کرد: استان مازندران ظرفیت تولید کیوی را دارد که امکان صادرات این محصول به بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس را فراهم کرده است و بنابراین اگر مقوله حمل و نقل از نقطه نظر بسیار حائز اهمیت است. از نظر صادرات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و شاهد رونق صادرات محصولات باغی از استان خواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تاکید کرد: ترکیه تنها کشور توانمند در تولید کیوی در منطقه ایران است و شرایط اقلیمی و درجه باغداری این محصول در مازندران فرصت مناسبی را برای صادرات برای ما فراهم کرده است.

شعبانی گفت: از سایر محصولات باغی مازندران مانند انجیر، انار، سیب، گیلاس و گیلاس استفاده می کنیم و این ظرفیت ها در کنار هم باعث شده است که علاوه بر برنج، محصولات باغی نیز در راس کشور قرار گیرد. “

وی بیان کرد: می توانیم در کنار آب و هوای مساعد، خاک حاصلخیز و مردم سخت کوش، متوسط ​​تولید محصولات باغی را در استان افزایش دهیم و با کمک علم و فناوری روز، تولید را افزایش دهیم و درآمد را افزایش دهیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی در استان هستیم و این امر منوط به حضور سرمایه گذاران در این بخش در استان است تا محصولات باغی استان به ارزش افزوده مطلوبی تبدیل شود. درآمد.

شعبانی تصریح کرد: در این بخش تا زمانی که بتوانیم فعالیت های خوبی در صنایع تبدیلی داشته باشیم، می توانیم از نیروهای متخصص جوان و منابعی که داریم استفاده بهینه کنیم.

وی گفت: تولید سالانه محصولات باغی در مازندران 3 میلیون و 500 هزار تن است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خاطرنشان کرد: 3 میلیون تن مرکبات، 200 هزار تن کیوی، 150 هزار تن هلو و شلیل و مابقی محصولاتی مانند انار، انجیر، سیب، گیلاس و گیلاس است.

شعبانی یادآور شد: ظرفیت صادراتی مازندران سالانه حدود یک میلیون تن است که برای آمادگی برای استفاده از فناوری های نوین بسته بندی و تسهیل حمل و نقل ریلی و دریایی در استان ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید