سردخانه کرمانشاه ظرفیت نگهداری 150 هزار تن محصولات کشاورزی را دارد/ توسعه احداث صنایع تبدیلی انگور


ساعت: 17:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891238

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

سعید کریمی با بیان اینکه سردخانه های کرمانشاه ظرفیت نگهداری 150 هزار تن محصولات کشاورزی را دارند، گفت: کشاورزان در فصل برداشت محصول خود را ارزان بفروشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کریمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: بخش زیادی از تولید انگور در استان کرمانشاه به صورت تازه خوری و ارسال به بازارهای داخلی است و درصد کمی نیز در صنایع تبدیلی مانند سرکه، آبورا، کشمش و انگور فرآوری می شود. آب میوه.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان های صحنه، کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو بیشترین سطح باغات را به خود اختصاص داده اند، افزود: ارقام یاقوتی، فلیم، پرلت سیدل، قرمز بی دانه، سفید. بی دانه، کندر. پیکامی و عسکری در باغ های استان می روید.

وی بیان کرد: باغداران ترجیح می دهند انگور را در فصل برداشت با قیمت کمتر اما نقدی بفروشند ضمن اینکه انبارهایی برای مازاد محصول وجود دارد و همچنین از محل تبصره 18 تسهیلات برای راه اندازی واحدهای فرآوری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

کریمی، صنایع تبدیلی و تکمیلی را حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش باغبانی استان دانست و افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی می تواند ظرفیت تولید و اشتغال را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سردخانه های استان ظرفیت ذخیره سازی 150 هزار تن محصول کشاورزی را دارد، راه برون رفت از وضعیت نابهنجار و قیمت پایین در فصل برداشت را توسعه سردخانه ها و تاسیسات فرآوری عنوان کرد.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون دو واحد تبدیلی در شهرستان های اسلام آباد غرب و سنه فعال است و دو واحد دیگر در اورامانات و دالاهو پیش بینی شده است.

وی همچنین به توسعه و ترویج زنجیره محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این زنجیره قراردادی از سوی واحد تبدیلی با کشاورز منعقد می شود تا محصول با کیفیت محصول و پس از برداشت با قیمت مشخص به فروش برسد. در این فرآیند از کاشت تا برداشت، آموزش های لازم به کشاورزان داده می شود و باید این نیاز مهم را آگاه کرد تا کشاورزان در زمان برداشت با مشکل فروش محصول مواجه نشوند و زحمات آنها در این زمینه هدر نرود. جیب دلالان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید