آغاز برداشت انگور از قطب تولید این محصول در خراسان رضوی/ خلیل آباد بیش از 5 هزار هکتار باغ انگور دارد.


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889221

شعبان گفت: شهرستان خلیل آباد قطب تولید انگور در استان خراسان رضوی محسوب می شود که دارای 5727 هکتار باغ انگور است و سالانه بیش از 100 هزار تن از این محصول را تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شعبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس; وی گفت: شهرستان خلیل آباد قطب تولید انگور در استان خراسان رضوی محسوب می شود که دارای 5727 هکتار باغ انگور است و سالانه بیش از 100 هزار تن از این محصول را تولید می کند.

وی با بیان اینکه 80 درصد انگور تولیدی تبدیل به کشمش و مابقی به کشورهای همسایه و سایر استان های کشور صادر می شود، خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به 25 هزار تن کشمش سبز از باغ های انگور خلیل آباد تولید می شود. تولید شده.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه تولید انگور و کشمش امسال به دلیل خشکسالی، خسارت سرما، تگرگ و طوفان با افت 40 درصدی مواجه است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جاری بالغ بر 15 هزار خواهد شد. تن کشمش تولید شود.

وی با اشاره به اینکه کشمش سبز هلیل آباد شهرت جهانی دارد و در بسیاری از کشورها مورد تقاضا است، اذعان داشت: کیفیت بالا، رنگ و طعم بی نظیر کشمش هلیل آباد این محصول را در سطح بالایی قرار داده است تا این محصول جایگاه واقعی خود را داشته باشد. در سطح ملی و صادراتی یافت می شود.

شعبان با بیان اینکه حدود 40 درصد کشمش تولیدی به کشورهای روسیه، آذربایجان، کره جنوبی، ژاپن، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود و ارزش ارزی بالایی دارد، گفت: 20 درصد مابقی به کشورهای خارجی صادر می شود. و بازارهای داخلی و سایر استانها برای مصرف تازه فرستاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 32 رقم انگور در شهرستان خلیل آباد شناسایی شده است، تصریح کرد: ارقام انگور مناسب برای تولید کشمش در خلیل آباد شامل ارقام برگریز از جمله پیکامی و عسکری و انواع دانه ای مانند سبزمال، ریش بابا و ریزکی است. محصولات و کشمش تهیه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه کشمش در انبارهای بهداشتی که دارای تهویه مناسب هستند تهیه می شود، گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی خشک کردن کشمش و کیفیت بهتر، اکثر باغداران از مصالح فلزی استفاده می کنند، سیم، آجر و سیمان برای ساخت سرویس بهداشتی استفاده می شود. تاسیسات و نصب هواکش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید