برداشت 5 هزار تن آلو از قطب تولید این محصول در خراسان رضوی


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898005

باغداران منطقه کدکن این روزها در حال چیدن از باغات خود هستند و به گفته مدیر جهاد کشاورزی این بخش امسال 5 هزار تن آلو از باغات جمع آوری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با آغاز فصل برداشت آلو در منطقه تولید آلوچه و آلوچه خراسان رضوی، اگرچه بلایای طبیعی مانند تگرگ و سرمازدگی بیشتر محصول باغی باغداران منطقه کدکن را از بین برده است، اما مردم این منطقه در حال جمع آوری باقیمانده محصول خود هستند. . .

منطقه کدکن یکی از مراکز تولید میوه آلو در استان خراسان رضوی است و با توجه به شرایط آب و هوایی سرد این منطقه و سازگاری درخت آلو با چنین شرایط آب و هوایی، آلو کدکن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.


برداشت تخمینی بیش از 500 تن آلو از مساحت 400 هکتار از باغات آلو شهرستان کدکن


3baf5c9a c41f 4b83 a438 00e66043febf خبر خاکستری

عباس عباسیان رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان کدکن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در بخش کدکن هزار و 31 باغدار آلو با سطح زیر کشت 513 هکتار وجود دارد که از این میزان 430 هکتار بارور و بارور است. 83 هکتار بایر و تازه زیر کشت است.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط شهریور ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: امسال 5 هزار تن آلوی تازه پیش بینی می شود که با فرآوری به حدود هزار تن آلو خشک تبدیل می شود. حذف شده.

عباسیان با بیان اینکه وجود باغات فراوان آلو در دهستان کدکن شهرستان تربت حیدریه این منطقه را به قطب تولید آلو و آلو در خراسان رضوی تبدیل کرده است، گفت: باغات آلو این منطقه عمدتاً در شهرستان کدکن و روستاها قرار دارد. از حاجی بیگی، اسفیز و بورس. به دو صورت آفتابی و دودی پردازش شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکان درباره محصول آلو در این منطقه گفت: 123 هکتار آلو در کدکن کشت می شود که شامل 103 هکتار بارور و 20 هکتار غیر بارور است که 400 کشاورز دارد.


96c9de7d 0302 4d18 ab77 85d952c2fd92 خبر خاکستری

و ادامه داد: امسال به دلیل سرمازدگی بهاره 50 درصد تولید آلو آسیب دید و حدود 350 تن به صورت تازه از باغات آلو این منطقه برداشت شد.

وی با بیان اینکه دهستان کدکن با وجود باغ های مثمر فراوان در این منطقه از نظر تولیدات باغی جایگاه ویژه ای در استان خراسان رضوی دارد، تصریح کرد. منطقه کدکن در موقعیت جغرافیایی شمال غربی شهر تربت حیدریه نقش مهمی در کشاورزی شهر تربت حیدریه در تولید زعفران، آلو و آلوچه، گیاهان دارویی، هندوانه، خشکبار، کلزا و حبوبات دارد.

وی با بیان اینکه در کدکن کارخانه فرآوری آلو مناسبی وجود ندارد و فرآوری این محصول در کارگاه های داخلی انجام می شود، اظهار کرد: کندان به دو صورت دودی و خشک خشک شده و روانه بازار می شود.

آلو میوه ای خوشمزه است که برای بسیاری از بیماری ها مانند شب کوری، ضعف اعصاب، کم خونی یا درمان بیماری هایی مانند نقرس بسیار مفید است.

این میوه که بیشتر به صورت خشکبار در بازار به فروش می رسد دارای منابع غنی ویتامین A می باشد آلو حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز است.

برداشت این محصول خوشمزه در کدکن یکی از قطب های تولید آلو در استان خراسان رضوی در حال انجام است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید