برداشت ۲۲ هزار تن گندم از قطب تولید این محصول در تربت حیدریه


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890961

مدیر مرکز کشاورزی جلگاه گفت:

نجفی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوها تحویل داده شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 22 تن گندم در جلگه رخ برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد نجفی رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی از عرضه بیش از 12 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت گندم به مراکز تحت پوشش جهاد کشاورزی جلگاه خبر داد و افزود: برداشت گندم از اواسط تیرماه در بخش رخ و دو مرکز تجاری آغاز شد. برای گندم خوراکی و دو مرکز تجاری بذر گندم به خرید گندم مازاد برای کشاورزان منطقه روه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت با احتساب مشوق هر کیلوگرم 10 هزار ریال و 115 هزار ریال اعلام شده است، اظهار داشت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اعلام شده است. کشاورزان از مراکز تعیین شده مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ و اداره تعاون روستایی شهرستان خریداری شوند.

نجفی تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان برداشت گندم امسال در بخش روح به حدود 22 هزار تن برسد.

وی افزود: در رخ بیش از 13 هزار هکتار از اراضی قابل کشت به کشت گندم و جو اختصاص دارد که نزدیک به 6 هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ تصریح کرد: بخش رخ به دلیل آب و هوای مساعد و وجود آب مورد نیاز، قطب اصلی کشاورزی شهرستان تربت حیدریه محسوب می شود و حتی کشور را نیز دارد.

دهستان رخ تربت حیدریه با 47 ساختمان و 26 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری تربت حیدریه با بیش از 30 هزار هکتار زمین مناسب کشاورزی از مناطق ممتاز این شهرستان از نظر کشاورزی به شمار می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید