اردوی تابستانی در حاشیه شهر و روستاهای مشهد برای خدمات رسانی به مستضعفین برپا شده است/گروه های جهادی در برداشت انگور خلیل آباد با مردم همکاری می کنند.


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889699

اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی در دهه اول محرم؛

جهادگران استان خراسان رضوی در دهه اول محرم با حضور در مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاها اقدام به ساخت خانه سالمندان، اجرای طرح آبرسانی، ارائه خدمات رایگان آب و انجام جهاد آموزشی کردند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، بر اساس آخرین آمار 42 هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد. به گفته سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، در حال حاضر جریان جهادی در کشور به عنوان فناوری انقلاب و مولفه تقویت ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد و موتور محرکه و موتور حرکت ها در بحران های مختلف مانند سیل، زلزله و … جهادگران استان خراسان رضوی نیز از ابتدای ماه محرم اقدامات خوبی در روند سازندگی انجام داده اند.


ارائه خدمات گروه های جهادی بسیجی در حاشیه شهر مشهد در دهه اول محرم الحرام

رضا رباط جزی مسئول بسیج سازندگی ناحیه میشم مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس ضمن اشاره به خدمات گروه های جهادی بسیج در دهه اول محرم امسال اظهار داشت: توزیع 36 هزار پرس غذای گرم و 2800 دستگاه. سبد کالا، ساخت 2 خانه سالمندان و ویزیت رایگان 200 بیمار در مناطق مختلف حاشیه شهر مشهد تاکنون انجام شده است.

وی افزود: ساخت خانه های سالمندان در حاشیه شهر مشهد به اتمام رسیده و تحویل داده شده است و در حاشیه شهر مشهد غذای گرم نیز در کنار سایر خدمات به جامعه هدف توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه میشم مشهد ادامه داد: با همکاری مراکزی مانند نفس و کانون کم بینایان بیماران ویزیت رایگان و سبد کالا تهیه شد. در دهه اول محرم امسال 5 گروه جهادی حدود 100 نفره در حوزه های مختلف توزیع معیشت، خانه سازی و خدمات تخصصی اعم از پزشکی، عمرانی و فرهنگی همکاری کردند.

رابط جززی بیان کرد: اردوگاه تابستانی ویژه خدمات رسانی به مستضعفین ایجاد شد و این خدمات در دهه اول محرم گسترش یافت.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارائه خدمات برای حاشیه شهر مشهد افزود: با همکاری کمیته امداد، شهرداری و بسیج خانواده های نیازمند توانستند مشارکت کنند به طوری که اقلام و منابع بین نیازمندان توزیع شد. به صورت یکپارچه و یکپارچه و یک خانواده بسته دریافت می کنند معیشت و خدمات مختلف متوقف نمی شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه میثم مشهد خاطرنشان کرد: ارائه خدمات جهادی محدود به حاشیه شهر نبوده و روستاهای اطراف نیز از جمله روستاهای شهید شوشتری، برزش آباد و سایر روستاهای اول تحت پوشش قرار گرفته اند. دهه محرم و عدالت توزیعی به طور کامل رعایت شد.


f8264972 b619 4bc0 aa64 bccd87438004 خبر خاکستری


همکاری یک گروه جهادی با مردم در برداشت انگور در خلیل آباد

حسن صفدری مسئول بسیج سپاه ناحیه خلیل آباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کار جهادی و خدمت رسانی به مردم در ماه محرم جفا شد، در دهه اول محرم کمک به نان پزی نان برای مصیبت دیدگان، زیر بنای ساختن خانه برای نیازمندان، اهدای یک تن مرغ داغ به نیازمندان، پختن و پخش غذای گرم، صرف غذا در مساجد و غیره..

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه جهادی شهید حیدری روستای ابراهیم آباد در ایام ماه محرم در دهه اول انگور از چند باغ روستا به صورت رایگان جمع آوری کردند..

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خلیل آباد با بیان اینکه در این طرح خانواده شهدا و افراد مسن و بیمار در اولویت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در قالب طرح های رفع محرومیت در فصل برداشت محصول، 20 نفر از بسیجیان روستای ابراهیم آباد حضور داشتند و در برداشت انگور به مردم کمک کردند.

وی همچنین از احداث آب انبار حیوانات وحشی خبر داد و اظهار داشت: گروه جهادی شهید حاج مهدی طاهری در مدت دو روز دو آب انبار برای حیوانات وحشی در منطقه روستای مهدی آباد احداث کرد.

صفدری اذعان داشت: همچنین در دهه اول یک گروه جهادی دیگر اقدام به دیوارکشی در منزل محروم کردند و 7 نفر از بسیجیان در این اردوی جهادی حضور داشتند.


e6b60019 817e 4626 94cc 34bb02999e58 خبر خاکستری


اجرای طرح آبرسانی شهر هف کمتر از 8 ماه دیگر به اتمام می رسد

کاظم نجاتی در کنار خبرنگاران نشست وی بیان کرد: با حمایت دولت قرارداد دو ساله تامین پایدار آب شرب با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال در شهرستان کف منعقد شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دشتی شهرستان خواف افزود: آبرسانی به روستاها و شهرها یکی از ماموریت های محور عملیاتی شهید دشتی است که به دقت رصد می شود.

نجاتی تاکید کرد: تاکنون عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای «سیاوند و برآباد» در این پروژه از چند ماه گذشته انجام شده و در گام بعدی حفر چاه برای تامین آب شرب در شهرهای نیشتیفان و قاسم آباد نیز راه اندازی می شود، اما مهمتر از آبرسانی، ترویج فرهنگ مدیریت آب است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی گفت: مرکز عملیاتی شهید دشتی نیروی زمینی سپاه شهرستان کف نیز علاوه بر تلاش برای محرومیت زدایی، ماموریت حفظ امنیت پایدار در استان خراسان را نیز بر عهده دارد.

فرمانده محور عملیاتی قرارگاه شهید دشتی گفت: این پروژه آبرسانی که با قراردادی 2 ساله به سپاه واگذار شده است از سه ماه پیش در شهرستان حف آغاز شده و تمامی پروژه ها در کمتر از 5 ماه به اتمام می رسد هرچند ماموریت برقراری امنیت در شهر کاف است، اما علاوه بر این، سپاه برای حل تامین آب و سایر مسائل به کمک دولت آمده است.

مرکز شهر 160 هزار نفری حف در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.


4a73e06e 108e 4f04 a2d5 d60c2d6376fd خبر خاکستری


توزیع 2300 بسته کمک معیشتی و 12 سری کمک جهیزیه بین نیازمندان توسط تربت حیدریه

سروان پاسدار محسن فتوحیان رئیس بسیج سازندگی ناحیه تربت حیدریه در ادامه با تشریح فعالیت های دهه اول محرم اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 12 سری جهیزیه به ارزش 2 میلیارد و به همت بسیج سازندگی و با مشارکت خیرین مبلغ 400 میلیون ریال تهیه شد که بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: در این مرحله از رزمایش همدلی و همدلی 2300 بسته غذایی شامل برنج، ماکارونی، مرغ و حبوبات به ارزش هر سبد غذایی 400 هزار تومان بین مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و سایر نیازمندان توزیع شد. افراد شناسایی شده توسط این گروه طی 24 ساعت جهادگران شهرستان و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران شهرستان توزیع شدند.

eaeb7315 6ece 4394 978c e17b2b4f6197 خبر خاکستری


جهاد از تدریس در حاشیه شهر تربت حیدریه

مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه گفت: به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تربت حیدریه چهارمین مرحله آموزش جهاد با حضور دانش آموزان، معلمان، برادران و خواهران و دانش آموزان حاشیه شهرستان در تربت حیدریه برگزار شد. که در دروس مختلف ضعیف بودند و نیاز به کلاس های تقویتی در پایگاه های مربوطه داشتند تا برای حل مشکلات آموزشی خود آماده شوند.

فتوحیان افزود: در این طرح دانش آموز معلم به حل مشکلات یادگیری و آموزشی دانش آموزان پایه اول تا ششم پرداختند.


توزیع 2000 لیتر شیر در حاشیه شهر

فتوحیان گفت: با مشارکت خیرین در ایام محرم 2000 لیتر شیر بین نیازمندان حاشیه شهر تربت حیدریه و در این مدت 5000 بسته غذای گرم بین مردم مناطق کم برخوردار توزیع شد. شهرستان تربت حیدریه.

ae3ddfd2 f3d9 482c bd9e b9e1d1dcca66 خبر خاکستری


اردوی جهادی در مناطق روستایی رخ و کدکن

مسئول سازندگی بسیج تربت حیدریه به اعزام گروه جهادی در ایام محرم به روستاهای کم برخوردار رخ و کدکن اشاره کرد و گفت: در این مدت جهادگران بسیجی در سه مرحله در عرصه های عمرانی و عمرانی، آموزشی، فرهنگی و… و سلامت به مناطق فقیر خدمت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید