ضرورت افزایش سهم محصولات دانش بنیان در صادرات / موسسه تحقیقاتی نقطه آغازی برای رشد محصولات نوآورانه است.


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1822925

اکوسیستم اشتغال در کشور دانشگاه را رد می کند.

دلیل شکست بسیاری از شرکت های دانش بنیان عدم پذیرش اکوسیستم اشتغال آنهاست سال برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; پارک های علم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی در توسعه اقتصاد کلان کشورها دارند و همچنین سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می کنند..

پارک علم و فناوری خراسان رضوی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا و برای دستیابی به آرمان توسعه فناوری در سطح ملی و بین المللی در سال 1381 از بیش از 800 واحد فناور و شرکت دانش بنیان E.

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنانی ضمن خیرمقدم به فرا رسیدن سال نو؛ امسال «سال تولید، دانش‌سازان و کارفرمایان» نام‌گذاری شده است.


a5efbe52 c16e 42cd a7e9 cbb4be0bf2af خبر خاکستری

در همین رابطه محمدحسین روشنک رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفتگو با صبح توس با بیان اینکه شعارزدگی در حوزه دانش بنیان عواقب جبران ناپذیری برای آینده اقتصاد و اشتغال کشور دارد، گفت: این یک شعار نیست، باید گفت: از هر گونه شعار در این زمینه پرهیز کنید و از همان ابتدای سال اقدام را در دستور کار قرار دهید.

وی بابیان اینکه محصولات شرکت های دانش بنیان بر اساس کپی و مونتاژ تولید نمی شود افزود:


فضای آزاد محصولات مبتنی بر دانش صادرات

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی اذعان داشت: اگر به فهرست صادرات خراسان رضوی نگاهی بیندازیم، مشخص می شود که کالاها و تولیدات مردم مبتنی بر دانش در این مجموعه حرفی برای گفتن ندارد. صادرات ایران به کشورهای همسایه

وی با اشاره به نیازها و الزامات حوزه و مطابق منویات مقام معظم رهبری، اذعان داشت: در این راستا باید به دانشگاه ها، جوانان و نخبگان ارزش بیشتری داده شود و زیرساخت های حضور آنها برای حضور در طرح های پژوهشی در این مراکز فراهم شود. .

روشنک بابیان اینکه متأسفانه در حوزه صنعت و تولید برخی از محصولات همچنان درگیر صنعت مونتاژ و کپی هستیم، گفت: تلاش می کنیم این رویه غلط و پرهزینه را اصلاح کنیم، بهترین راه برای بهره گیری از دانش است. شرکت های مستقر برای ورود به عرصه جدید محصولات در جهان.

وی افزود: سرمایه گذاری، توجه به دانشگاه های آموزشی و کاربردی و همچنین دوری از شعار و پرواز به شرکت های دانش بنیان برای صادرات محصولات با فناوری های نوین از الزامات تحقق سال تولید مبتنی بر دانش و شغل است. ایجاد. “

رئیس انجمن صنفی کارآفرینان خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر زیرساخت های دانش لازم در کشور ضعیف است و این زیرساخت نیاز به تقویت دارد زیرا حوزه دانش، کسب دانش و کاربرد آن است نه تقلید یا کپی برداری از یک محصول. “

وی افزود: باید بتوانیم دانش خود را برای رفع نیازهای کشورهای همسایه متمرکز کنیم زیرا آنچه در این مبادلات برای ما مهم است اشتغال پایدار است و مرکز علم و فناوری به عنوان مرکز هدایت و کنترل همه این مسائل. ، هم از نظر ویژگی ها و هم اینکه چه نوع دولت هایی بسته به زیرساخت های دانش بنیان تشکیل می شوند.

روشنک بابیان اینکه فعالیت افراد مبتنی بر دانش باید متناسب با نیاز بازار و همچنین کمبودهای کشورهای همسایه و مناطق همسایه برنامه ریزی شود، گفت: ایجاد پردیس تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی با رویکرد دستیابی به غذا. امنیت به ویژه در صنایع غذایی یکی از ویژه برنامه های پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سال 1401 می باشد..

وی افزود: در این راستا حمایت از پایان نامه ها و پایان نامه های کاربردی باید در رفع نیازهای بخش خصوصی برای حذف دانش بنیان و بوروکراتیک با دقت و تسریع بیشتری مورد توجه قرار گیرد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید