از نقش حوادث اخیر تا تلاش برای تدوین بودجه مستحکم / سرعت نیش زدن دشمنان داخلی و خارجی در مسیر حکومت


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917627

بررسی دلایل تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه به مجلس؛

اگرچه لایحه بودجه و برنامه هفتم علیرغم تاخیر در مجلس مطرح نشده است، اما دلیل این موضوع به دور از جانبداری نیاز به بررسی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری مرصاد، لزوم تسریع در ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه توسط دولت در مجلس را انکار نمی کنیم، اما انصاف بیشتر است که علت این حادثه بررسی شود و از کنترل دور نشویم. قیام شورشیان رهبری دشمنان جمهوری اسلامی ایران نگذشته است. شروع شورش های خیابانی و قتل برای براندازی نظام! این شرایط مانند سرعت گیر نبود، بلکه مانعی بود که مانع از کار دولت شد.

جدا از اتفاقات اخیر، وقت گذاشتن برای بررسی و اجرای پروژه های بزرگ از جراحی اقتصادی دولت، پس از حذف ارز 4200 تومانی، تا تخصیص اعتبار برای اجرای طرح ارزشیابی معلمان، هرچند هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. علاوه بر برنامه های دولت برای سفر به اقصی نقاط کشور و غیره، همه باید وقت بگذارند و البته فکری برای تدوین بودجه واقعی داشته باشند، زیرا در بسیاری از موارد بدون اطلاع از وضعیت بودجه، عجله در تدوین بودجه است. استان های کشور پس از تصویب بودجه منجر به پرداخت اعتبارات شده است که به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد کرده است.

اکنون دولت با جدیت در تلاش است تا بودجه جامعی را تهیه و به مجلس تقدیم کند، هرچند پیش بینی می شد ابتدا برنامه هفتم توسعه را تهیه و ارائه کند تا بتوان بودجه را با برنامه مذکور تطبیق داد.در شرایط فعلی دولت باید این انتظارات را برآورده کند، اما نباید با پیش بینی عملکرد به دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم تخریب شود و صراحتاً باید دلیل این حادثه را توضیح داد.

لایحه بودجه 1402 در روزهای آینده تقدیم مجلس می شود

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: رئیس جمهور در جلسه تعامل مجلس و دولت اظهار داشت که در حال نهایی کردن برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 هستیم.

وی افزود: به گفته آیت الله رئیسی لایحه بودجه 1402 در روزهای آینده ارائه می شود تا مجلس کار کارشناسی آن را انجام دهد.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: برای اولین بار بودجه دو مرحله ای از نظر جداول مربوطه بازنگری می شود.

خجت الاسلام حسینی کیا اذعان داشت: به نظر می رسد دولت ابتدا لایحه بودجه و سپس برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: معتقدیم دولت ابتدا باید برنامه هفتم توسعه را ارائه کند تا بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم توسعه تدوین و تصویب شود.

من گزارش میدم شبکه اطلاع رسانی مرصادبا توجه به تعلل دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه، انتظار می رود دولت در این زمینه عجله کند اما این موضوع نباید طرح ریزی و بزرگنمایی شود، بلکه باید برای تصویب و اجرای برنامه های ذکر شده تلاش شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید