جلسه دادگاه حوادث اخیر تهران/ ۲ نفر به اتهام «افساد الارض»، ۳ نفر به اتهام «محاربه» و یک نفر به اتهام «مبارزه با حکومت اسلامی» به دادگاه معرفی شدند.

جلسه دادگاه حوادث اخیر تهران/ ۲ نفر به اتهام «افساد الارض»، ۳ نفر به اتهام «محاربه» و یک نفر به اتهام «مبارزه با حکومت اسلامی» به دادگاه معرفی شدند.

روز جدید بر اساس کیفرخواست صادره، محمد کبادلو با شهادت قاطعانه وحید کرم پور حسنوند به فساد در کشور، سامان سیدی با کشیدن گیره کمربند و شلیک 3 تیر به محاریبه، محمد برونی با کشیدن قمه به محاریبه متهم شد. و حمله اوباش فرماندار پاکدشت، ابوالفضل مهری حسین حاجیلو به دلیل مقابله با حکومت اسلامی با آتش زدن خودروی عام المنفعه، محسن رضازاده کاراکلو، فرزند حسن محاریبه با مشارکت در آتش سوزی خودروهای عمومی و سعید شیرازی به فساد در زمین از طریق آنها متهم به تحریک و تشویق مردم به ارتکاب جرم هستند.

صبح امروز اولین جلسه دادگاه که به پرونده تعدادی از متهمان حوادث اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران رسیدگی می کند، آغاز شد.

مرکز رسانه های قوه قضائیه گزارش داد: با دستور رئیس قوه قضائیه پس از کیفرخواست متهمان اغتشاشات اخیر در ماه گذشته، محاکمه این پرونده ها از هفته گذشته آغاز شد.

اتهامات دستگیرشدگان در اغتشاشات اخیر بر اساس اسناد موجود در محاکم مختلف استان ها صادر می شود.

تاکنون 25 مورد در کرمان، 89 کیفرخواست در استان سمنان، 119 کیفرخواست در استان زنجان، 105 کیفرخواست در استان خوزستان، 55 کیفرخواست در استان قزوین، 110 کیفرخواست در استان کردستان، 315 کیفرخواست در استان تهران و 3201 کیفرخواست صادر شده است. متهم در ارتباط با اغتشاشات اخیر در استان البرز صادر شد.

صبح امروز اولین جلسه دادگاه که به پرونده تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران رسیدگی می کند، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه امروز تنها یکی از جلسات رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر است و رسیدگی به پرونده مابقی متهمان ادامه دارد.

بر این اساس صبح امروز 16 آبان ماه جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از معاندین اخیر به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران با حضور مستشاران قضایی، متهمان و وکلای آنان جمعی از ماموران نیروی انتظامی که در درگیری با فتنه گران و خانواده شهدای امنیت مجروح شده بودند، بازداشت شدند.

بر اساس کیفرخواست صادر شده، محمد کبادلو فرزند محمدعلی با برخورد گسترده با ماموران پلیس و با برخورد تیر سفید به موتر، مرتکب فساد مالی در کشور شده که منجر به شهادت وحید کرم پور حسنوند و مجروح شدن 5 سیدی شده است. پلیس پسر تیمور در محاربه با کشیدن گیره کمربند و شلیک 3 تیر به دام افتادند و با کشیدن قمه محمد بروگنی فرزند حسین در محاربه با هم ملاقات کردند و برای ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور توطئه کردند. و حمله گروهی به فرمانداری پاکدشت و آتش زدن فرمانداری و تعرض به مامور دولت در انجام وظایف و مجروح شدن وی ابوالفضل مهری حسین حاجی لو فرزند ولی برای مخالفت با حکومت اسلامی با آتش زدن یک خودرو. برای استفاده عمومی به منظور نقض نظم و امنیت کشور، محسن رضازاده کاراکلو فرزند حسن به محاربه با شرکت در آتش زدن نظم عمومی به منظور نارو اخلال در نظم و امنیت عمومی، اجتماعی و توطئه برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی یک کشور، ساخت مواد منفجره مانند کوکتل مولوتف برای اهداف ضد امنیتی و پرتاب سنگ به سمت مأموران انتظامی. سعید شیرازی فرزند الیرضا متهم به فساد در جهان از طریق تحریک و تشویق گسترده مردم به ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور و اغتشاش شدید است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر مدارک و اظهارات پرونده متهمان این پرونده، گوشی تلفن همراه محمد برونی فرزند حسین که با بیرون آوردن قمه در جنگ شرکت کرده و با یک قبضه به منطقه پاکدشت حمله کرده است. اوباش، آتش زدن روستاها و حمله به مامور دولتی تویی متهم به مجروح شدن در حین انجام وظیفه تصاویری بازیابی شده است که به وضوح نقش رهبری وی را در اغتشاشات پاکدشت نشان می دهد.

اسناد تلفن همراه برونی مکالمه ای را در اینستاگرام فاش کرد که در آن او به یکی از دوستانش گفته بود در صحنه اغتشاش مسلحانه حضور داشته باشد و دوستش گفت که او فقط یک قمه دارد. آی تی.

در نمونه ای دیگر از نقش رهبری برونی، ضمن تحریک همشهریان خود برای شرکت در آشوب، از آنها می خواهد که در صحنه آشوب حاضر شوند و نارنجک های دستی را که در چهارشنبه سوری می سازند بسازند و علیه افسران استفاده کنند.

برونی که نقش رهبری را برای شرکت در این اغتشاشات بر عهده گرفته است، در مطلبی دیگر زمان و مکان وقوع این اغتشاشات را اعلام کرد و با هشتگ اتحاد از همکارانش خواست تا محتوای آن را نیز به اشتراک بگذارند.

اقدامات برونی در جذب، تحریک و هدایت برخی از همدستانش به پاگداش به داستان و اطلاع رسانی ختم نشد و او در حالی که با قمه در محل اغتشاشات حضور داشت از اقدامات جنایتکارانه خود فیلمبرداری کرد.

در ویدئوهای بازیابی شده از گوشی برونی، در حالی که یک نگهبان امنیتی را که توسط شورشیان به شدت مجروح شده بود تعقیب می کند، او را با قمه می زند.

محمد بروگنی در نمونه ای از جنایت های خود در جریان اغتشاشات پاکدشت، در حالی که به شدت مجروح شده بود، به تعقیب یکی از ماموران امنیتی پرداخت و با قمه به وی ضربه زد.

فیلم بین 23 تا 28 ثانیه به وضوح قمه در دست برونی را نشان می دهد.

برونی در ویدیوهای دیگری که در گوشی خود از اغتشاشات آن شب ذخیره کرده بود، نقش فعالی در آتش زدن استانداری و ایجاد بلاتکلیفی در مقابل استانداری داشت.

در این ویدئو که لحظاتی قبل از آتش زدن ساختمان استانداری ضبط شده است، تعداد زیادی از اغتشاشگران در حال تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و ایجاد رعب و وحشت با انواع سلاح سرد، باتوم و قمه مشاهده می شوند.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده مدعی العموم با حضور در جایگاه در حین قرائت کیفرخواست متهم محمد کبادلو فرزند محمدعلی گفت: متهم به موتورسواران پلیس که در حال انجام ماموریت بودند حمله کردند. برای حفظ امنیت هنگام دویدن با تیر سفید بر روی آنها. این امر باعث شهادت وحید کرم پور حسنوند و مجروح شدن چند تن از نیروهای انتظامی شد.

نماینده دادستان گفت: شهید کرم پور بر اساس نظریه پزشکی قانونی بر اثر اصابت ضربه شدید به سر و له شدن بافت مغز دچار خونریزی شده و دلیل شهادت وی نیز همین است.

در ادامه جلسه پدر شهید سید وحید کرم پور حسنوند تریبون را به خود اختصاص داد.

پدر شهید کرم پور خطاب به متهم گفت: چرا پسرم را کشتید؟ پول گرفتی چه کسی تو را مجبور به انجام این کار کرد؟ من برای این مرد مجازات شدید می خواهم.

فرمانده حادثه مذکور که از ناحیه پای راست نیز مجروح شده بود در ایستگاه حضور یافت و گفت: ساعت 30 شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله مراتب برای حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع ناهنجاری ها برای ما ارسال شد.

وی افزود: ما به رسالت خود عمل کردیم. حدود ساعت 12 صبح بود که می خواستیم به مقر خود برگردیم که ناگهان صدای مهیبی شنیدم. برگشتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده و ناگهان با ماشینی زیر گرفته شدم.»

پاسبان فرجا گفت: روی زمین دراز کشیده بودیم، شهید کرم پور نفس نفس می زد، می خواستم به سمتش بروم که دیدم پای راستم به شدت مجروح شده است.

وی از رئیس دادگاه خواست برای متهم اشد مجازات تعیین کند.

در ادامه جلسه دادگاه، نمایندگان حقوقی فرج با حضور در جایگاه از رئیس دادگاه خواستند برای متهم اشد مجازات تعیین کند.

پس از اظهارات وکلای فاراژ، متهم عقب نشست و از خود دفاع کرد.

قاضی پس از دریافت دفاعیات متهم اعلام کرد که عصر بعد از نفس کشیدن جلسه دادگاه تشکیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید