علیزاده طباطبایی: چرا برای مبارزه با هواپیمای اوکراینی «10 سال زندان» و برای مبارزه با حوادث اخیر «اعدام»؟!

علیزاده طباطبایی: چرا برای مبارزه با هواپیمای اوکراینی «10 سال زندان» و برای مبارزه با حوادث اخیر «اعدام»؟!

علیزاده طباطبایی گفت: امروز افکار عمومی در این فکر هستند که این محاربه چه تفاوتی با دیگر احکام محاربه صادر شده در ماه های اخیر دارد که 10 سال حبس تعزیری داده شده و در برخی موارد اخیر حکم اعدام صادر شده است. مناسبت ها.

موضوعات گفتگوی محمود علیزاده طباطبایی وکیل برخی از خانواده های هواپیمای اوکراینی:

انتقادی که می توان در رابطه با این حکم به قوه قضاییه وارد کرد این است که قبل از ابلاغ به اصحاب دعوا، این حکم را در رسانه ها منتشر کرده است. و امروز که به دادگاه رفتم حکم به ما ابلاغ نشد و در سامانه ثنا ثبت نشد. این رویکرد که آرا قبل از ابلاغ به اصحاب دعوا در سایت قوه قضائیه قرار می گیرد رویه ای اشتباه و اشتباه است و ربطی به قانون ندارد.

اکثر متقاضیان قبل از آخرین جلسه دادگاه تجدید نظر خود را پس گرفتند و اظهار داشتند که امیدی به عدالت در این دادگاه ندارند.

من و تعدادی دیگر از مشتریان امیدوار بودیم که عدالت اجرا شود. وقتی من این رای را دیدم، رای مورد انتظار مشتریان ما نیست و پس از اعلام آن قطعا به آن اعتراض خواهیم کرد. امیدواریم دیوان عالی به ادله و اسناد ما توجه کند.

حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این محکومیت قتل عمد است نه قتل. دادگاه به استناد بند «ب» ماده 8 مجازات نیروهای مسلح را محرم پذیرفت. عجیب اینکه فقط 10 سال حبس برای حکم جنگی صادر شد.

امروز افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که این محارب چه تفاوتی با محارب دیگری دارد که در ماه های اخیر صادر شده است که در آن 10 سال حبس و در برخی موارد حکم اعدام در حوادث اخیر صادر شده است؟

چرا برای چنین جنگی که منجر به کشته شدن 177 بیگناه شد، 10 سال زندان داده می شود؟ قطعا این رای آن چیزی نیست که موکلان من انتظار داشتند و اعتراض خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید