وکیل تعدادی از خانواده های هواپیمای اوکراینی: احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم وجود دارد

وکیل تعدادی از خانواده های هواپیمای اوکراینی: احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم وجود دارد

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل چند خانواده هواپیمای اوکراینی گفت: متهم ردیف اول به قتل عمد و لغو دستور متهم است که بند ب ماده ۳۷ یعنی محرم است.

: سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل تعدادی از خانواده های هواپیمای اوکراینی از پایان مراحل قانونی پرونده این سانحه مرگبار خبر داد و گفت: اتهام سه نفر در این پرونده محارب است.

این وکیل دادگستری توضیح داد: متهم ردیف اول به قتل عمد و ابطال قرار یعنی بند ب ماده 37 که محارب است متهم است. متهمان ردیف دوم و سوم متهم به لغو دستور یعنی محارب و متهمان ردیف چهارم تا دهم نیز به اهمال کاری متهم هستند. بر اساس کیفرخواست اتهام آنها این است.

وی افزود: مجازات جنگ هم اعدام است و هم تبعید. البته طبق نظر همه علما حکم رزمنده ای که مردی را کشته است اعدام است اما برای رزمنده ای که مردی را نکشت قانون می گوید قاضی می تواند او را به اعدام یا تبعید محکوم کند. اما در این موارد اخیر حکم اعدام برای رزمنده ای صادر شد که کسی را نکشت و اعدام کرد. اما اینها مبارزانی هستند که مردم را کشتند، 177 نفر مردم را کشتند. بنابراین امکان صدور حکم اعدام برای آنها وجود دارد. اما ایراد ما این است که این بند ب ماده 37 شامل مدیران ارشد می شود و دیگران نیز مقصر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید