وکیل قربانیان هواپیمای اوکراینی: متهمان 10 نفر هستند

وکیل قربانیان هواپیمای اوکراینی: متهمان 10 نفر هستند

علیزاده طباطبایی، وکیل تعدادی از خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲:

* در این پرونده 10 متهم در دادگاه حضور داشتند که نمی توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم.

* ظاهراً چهار نفر از آنها دستگیر شدند. اما تعداد زیادی بازداشت نشدند. حالا همه آزادند

* از مردی که شلیک کرد پرسیدند که اگر موشک کروز افقی می آید، هواپیما عمودی حرکت می کند، چطور می توانی تفاوت افقی و عمودی را درک نکنی؟

* هواپیما روی بالشتک چراغ دارد و چشمک می زند، اگر به بیرون از سیستم نگاه کنید، می بینید که هواپیما در 14، 15 کیلومتری سیستم بوده است. اما جوابی نداشتند. در حال حاضر 10 نفر در این پرونده محاکمه می شوند، از رئیس نظام گرفته تا رئیس دفاع این حوزه تا رئیس دفاع تهران.

* فکر می کنم متهم ردیف اول و مسئول دفاع حدود 37، 38 سال سن دارد. کاپیتان است او 10، 15 سال سابقه کار دارد.

* ابتدا باید انتصاب را ببینیم، اگر قرار با انگیزه نباشد با مراجعه به دادگاه مخالفت می کنیم. دادگاه می تواند جلسه ای تشکیل دهد و ممنوعیت را تأیید کند. متهم در صورت احضار به دادگاه به دادگاه می رود.

رحمانی فر پدر یکی از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی:

* دو چمدان را به نسیم تحویل دادیم، اما یک چمدان را به ما دادند و گفتند این یکی را بار نکرده اند. گفته می شود یکی از آنها در هواپیما منهدم شده است. گفتیم با هم تحویل دادیم. چگونه یکی را بارگذاری می کنید و یکی را لود نمی کنید؟

* پاسپورتش سالم بود. کارت های اعتباری امن بودند. شناسنامه هایش دست نخورده بود. اما نه کمی طلا و دلار.

* به عنوان یک شهروند عادی (اصلاً به اصل و نسبم کاری ندارم) آیا باید ابتدایی ترین حقوق شهروندی را داشته باشم یا خیر؟ من چیزی جز یافتن حقیقت و اجرای عدالت نمی خواهم.

* سوالات ما بسیار ساده است. راستش را بگو چرا امشب آسمان صاف نبود؟ این یکی از اساسی ترین پروتکل های هوانوردی در جهان است. وقتی شرایط بحرانی است، باید آسمان را بست. پروازهای مسافربری باید بسته شود. چرا این اتفاق نیفتاد؟

دیدگاهتان را بنویسید