واکنش کنعانی به حکم پرونده هواپیمای اوکراینی: این حکم مطابق با کنوانسیون شیکاگو بود/ احکام صادره حداکثر است/ ایران کاری را که بر عهده داشت انجام داد

واکنش کنعانی به حکم پرونده هواپیمای اوکراینی: این حکم مطابق با کنوانسیون شیکاگو بود/ احکام صادره حداکثر است/ ایران کاری را که بر عهده داشت انجام داد

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حکم پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: ایران به عنوان جغرافیای وقوع این حادثه ناگوار که لازم است بار دیگر با همه داغدیدگان ابراز همدردی کنم. خانواده ها، تمام تعهدات خود را مطابق با کنوانسیون شیکاگو و قوانین و مقررات داخلی انجام می دهد. خودش این کار را کرد.

به گزارش «ازبرانو» وی افزود: دادگاه ویژه تشکیل شد و ماموریت محوله را با دقت انجام داد. شعبه دوم دادگاه نظامی تهران با توجه به بررسی های دقیق دادگاه و دادسرا، اظهارات و گزارشات افسران نظامی و قوه قضائیه، گزارش های پزشکی قانونی، نظرات علمی گروه های کارشناسی و… رای صادر کرد. این دادگاه پس از حدود سه سال تحقیق و تفحص گسترده و برگزاری 20 جلسه دادرسی با اعلام درخواست تجدیدنظر 117 شاکی، حضور 55 شاکی در جلسه و قرائت لوایح و 20 وکیل مدافع از شاکیان رأی خود را صادر کرد. بر اساس صحبتی که با برخی از کارشناسان حقوقی داشتم، این رای مطابق با کنوانسیون شیکاگو بود که به موجب آن ایران مسئولانه عمل کرد و بر اساس قوانین ملی خود به عنوان کشور محل وقوع فاجعه عمل کرد و احکام صادره حداکثر بود.

وی گفت: تلاش ایران در این پرونده تلخ این بود که مسئولانه به تعهد خود عمل کند و انجام داده است و این احکام بدوی است و شاکیان و متهمان می توانند ظرف 20 روز قانونی پس از صدور حکم تجدید نظر کنند. پرداخت های مالی به قربانیان ایران آنچه را که مسئولش بود انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید