جزئیات جدید پرونده قاتل شهید رنجبر/ پرونده در اعتراض به حکم صادره به دیوان عالی کشور کشیده شد.


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819170

رئیس قاضی استان فارس از ارسال پرونده قاتل شهید رنجبر به دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در خصوص وضعیت پرونده قاتل شهید رنجبر گفت: رای این پرونده اواخر سال گذشته در دادگاه کیفری استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شد.


وی با اشاره به اعلام رای قاتل و وکیل وی تصریح کرد: پس از ابلاغ حکم، وکیل وی به رای صادره اعتراض کرد که بر اساس آن پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.


رئیس قاضی استان فارس با اشاره به اینکه رسیدگی فوق العاده به این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، گفت: مجموعه قضایی استان نیز بر این پرونده نظارت دارد تا با سرعت بیشتری در دیوان عالی کشور رسیدگی شود. .


او گفت که از ابتدای وقوع این جنایت، مقام قضایی رسیدگی ویژه و فوری به این پرونده را در دستور کار قرار داده و محاکمه اعم از رسیدگی به پرونده و کلیه ضوابط مندرج در دادرسی کیفری را در اسرع وقت یک ماه پس از آن اجرا کرد. قتل و شهادت شهید رنجبر تشکیل جلسه داد و دادگاه پس از اعلام ختم محاکمه به حبس، شلاق و دیه جراحت بی اثر محکوم شد..


در فوریه سال گذشته سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، امدادگر فارس در منطقه بیدرد توسط یک شرور فراری از ناحیه گلو مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفت و یک سرباز همراه نیز مجروح شد. سپس دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از دو روز عامل شهادت یک مامور نیروی انتظامی در اطراف شیراز دستگیر شد.


انتهای خبر/


منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید