قرار صادره در پرونده تصادف اتوبوس برای خبرنگاران قابل اعتراض است


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809797

قرار قانونی پرونده تصادف اتوبوس ناکده از طریق سامانه الکترونیکی به اطلاع طرفین رسیده است و این قرار با داشتن حق شکایت طرفین و وکلای آنها در مراجع بالاتر قابل تجدیدنظر در محاکم کیفری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به فنی بودن موضوع تصادف، پرونده به کارشناسان فنی قوه قضائیه ارجاع شد که با توجه به نظر کارشناسان پزشکی قانونی اتوبوس فاقد نقص فنی و سالم است و پلیس آگاهی صادر کرده است. عمل کنید گواهینامه رانندگی این وسیله نقلیه

ایرنا در روزهای اخیر به دنبال توئیت محمد دسمه، وکیل دادگستری این پرونده، پیگیر و گزارشی از این پرونده بوده و گفته است که «علیرغم اظهارنظرهای قابل توجه مردم ارومیه، قرار قطعی به من و موکلانم (مظنونان) اعلام نشده است. و دادستانی انقلاب.» از دیدگاه حقوقی این موضوع را مورد توجه قرار داد.

این گروه کارشناسی سه نفره گفت: خودرو دارای مدارک و استانداردهای لازم برای کارشناسی بود، اما راننده با منطقه آشنا نبود و از مسیر خطرناک برای جابجایی مسافران استفاده می کرد تا سریعتر به مقصد برسد و به همین دلیل راننده مقصر اصلی است. ” تصادف معلوم است.

بازپرس پس از بررسی دقیق و کسب نظر هیات کارشناسی سه نفره به این نتیجه رسید که این حادثه ناشی از تخطی از سرعت ایمنی توسط راننده اتوبوس بوده و در نهایت اتوبوس از کنترل خارج شده و تصادف رخ می دهد.

با توجه به سهل انگاری سران در این حادثه، به گفته کارشناسان رسمی، سه نفر از سران متهم پرونده مجرم شناخته نشدند.

بر این اساس دستور قانونی در خصوص پرونده صادر شد که از طریق سامانه الکترونیکی به اطلاع طرفین رسید.

رای صادره قابل شکایت در دادگاه های کیفری است و طرفین و وکلای آنها حق دارند نسبت به رأی صادره به مراجع بالاتر اعتراض کنند.

11 تیرماه تعدادی از خبرنگاران محیط زیست به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از دریاچه ارومیه و برخی پروژه های زیست محیطی از تهران به ارومیه اعزام شدند.

در این حادثه ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید