تاکید مجدد پلیس بر محیط زیست در صورت تصادف اتوبوس خبرنگاران / طرح ترافیک نسخه نهایی تصمیم ترافیک نیست

ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780726

رئیس پلیس راهور با تاکید مجدد بر قصور سازمان محیط زیست در پرونده اتوبوس خبرنگاران گفت: طرح ترافیک نسخه نهایی تصمیم ترافیک نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر در حاشیه همایش فصلی روسای و فرماندهان پلیس راه در ازمجس گفت: امروز در همایش فصلی و گزارش عملکرد پلیس راهور و اقدامات انجام شده میزبان روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بودیم. هر کس. این بخش ها ارائه و اولویت ها و محورهای برنامه های آتی این پلیس مشخص شد.

وی مدیریت ترافیک، استفاده از دانش و فناوری روز و افزایش سرعت خدمات رسانی به شهروندان را از اولویت های مهم پلیس راهور برشمرد و گفت: همواره باید سرعت و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را افزایش دهیم و علیرغم اقدامات خوبی که انجام شده است. برای آن دور بیایید دوباره در این مسیر ادامه دهیم.

بین ورود خودروهای جدید و خروج خودروهای فرسوده تعادل برقرار کنید

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ترافیک تهران و کلانشهرها گفت: زیرساخت های ترافیکی تهران و کلانشهرها ظرفیت افزایش خودرو و وسایل نقلیه را ندارد. ببینید سالانه یک میلیون و نیم خودرو به تعداد خودروهای کشور اضافه می شود و متأسفانه در طرف مقابل تولید قابل توجهی صورت نمی گیرد یا اگر هست بسیار کم است.

وی افزود: ما مخالفی با طرح وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو نداریم، اما موضوع اسقاط خودروهای فرسوده نیز باید در برنامه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد و در اولویت قرار گیرد که وجود داشته باشد. تناسبی بین واردات خودرو است «ایجاد خودروهای نو و دست دوم.

ناوگان حمل و نقل عمومی در مناطق شهری ناکارآمد است

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به موضوع کرونا و تغییر ساعت طرح ترافیک در پایتخت اشاره کرد و گفت: و در وسایل نقلیه عمومی استفاده از خودروهای شخصی رو به افزایش است. متأسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای ما در حال حاضر ناکارآمد و ناکافی است.

طرح ترافیک نسخه نهایی تصمیم ترافیک نیست

هادیان فر ادامه داد: طرح ترافیک 10 تا 15 درصد بر معضل قاچاق و کاهش آن تاثیر دارد و گزینه نهایی برای ترافیک نیست. استنادهای عمومی و سایر موارد نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این امر مستلزم اقدام جمعی و همگانی است و سازمان های مسئول باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا نیز به تاثیر ساعت کاری بر ترافیک اشاره کرد و گفت: مدارس هنوز باز نیست و در نتیجه سرویس مدارس و والدینی که فرزندان خود را به مدرسه می برند وارد چرخه ترافیک نشده اند. وضعیت جاده در این شرایط این است. برای رفع این مشکل می توان زمان شروع و پایان را تغییر داد و با اختصاص ساعات اداری این مشکل را کاهش داد.

وی همچنین از تردد خودروهای یک طرفه انتقاد کرد و گفت: وقتی گفته می شود باید همه قطب ها دست به دست هم بدهند تا مشکل ترافیک حل شود به همین موارد مربوط می شود. اگر ناوگان حمل و نقل عمومی قوی باشد، مردم به جای استفاده از خودروی شخصی، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. به عنوان مثال در ترافیک صبحگاهی از هر 10 خودرو، 8 خودرو یک طرفه است. مردم هم باید این موارد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در تهران و سایر کلان شهرها، رئیس پلیس راهور پیشنهادهایی را برای مدیریت و کاهش ترافیک متناسب با شرایط ترافیکی در هر منطقه به شورای ترافیک اعلام کرده است.

وی همچنین به معضل آلودگی هوا در فصل سرما اشاره کرد و گفت: طرح ترافیک توسط شهرداری ها در حال اجرا است. در روزهای پایانی پاییز و در روزهای سردی هوا قطعا شاهد افزایش آلودگی هوا و اجرای طرح ترافیک خواهیم بود و اینکه تنها 105 هزار خودرو می توانند به عنوان آلوده ترین نقاط به مرکز شهر وارد شوند. زیرا هوای آلوده در مرکز شهر بیشتر است. البته همانطور که گفتم باید ناوگان فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی را هم در نظر بگیریم.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش عوامل دیگر یعنی جاده و وسایل نقلیه در تصادفات گفت: 5 هزار و 200 حادثه نقطه حادثه خیز در کشور داریم که 260 مورد آن توسط وزارت راه در سال جاری تامین شده است. سال های اخیر . . “

44 درصد تصادفات فوتی در مکان های خطرناک رخ داده است

هادیان فر افزود: 44 درصد از کشته شدگان جاده ای امسال ما در نقاط حادثه خیز بوده است که نشان می دهد برای ایمن سازی مکان های در معرض خطر تصادف باید اراده قوی داشت و بر تولید پراید و پژو 405 نیز تاکید داریم. متوقف شده است البته طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت عامل انسانی بیشترین سهم را در وقوع حوادث دارد اما طبق قانون سهم همه دستگاه ها در تصادفات را تعیین می کنیم.

تاکید مجدد بر بی توجهی به محیط زیست در حادثه اتوبوس خبرنگاران

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال ایسنا درباره حکم قطعی پلیس در این حادثه که در اتوبوس خبرنگاران منجر به کشته شدن مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا شد، گفت: : دستگاه ها را شناسایی کرده ایم و گزارش نهایی را به قوه قضائیه ارسال می کنیم. بر اساس بررسی های انجام شده در شورای راهنمایی و رانندگی، راننده مقصر این حادثه شناخته شد، اما سایر ادارات نیز در این حادثه نقش داشتند که از آن جمله می توان به آسیب فنی اتوبوس و ناتوانی سازمان حفاظت محیط زیست در تهیه تجهیزات مناسب برای انجام ماموریت اشاره کرد. او را شناسایی و به دادسرا تحویل دادیم.

هادیان فر در پایان درباره محدودیت های پلیس و اقدامات قانونی گفت: کاری که پلیس انجام می دهد اقدامی در راستای حفظ جان شهروندان و رانندگان است و در این راستا اقداماتی مانند جریمه و غیره انجام می شود. . امید است همشهریان محترم با پلیس و رعایت قوانین و مقررات همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید