سازمان محیط زیست چشم بر آلودگی محیط زیست توسط برخی صنایع نمی بندد/ مخالف توسعه صنایع آلاینده زنجان هستیم

وی با بیان اینکه اگر تصمیم گرفته شود برای هر صنعتی یک محل دفن زباله ویژه ایجاد شود و زباله های آن تخلیه شود، کل استان باید به محل دفن صنعتی تبدیل شود و در عمل این امکان اصلا وجود ندارد و نباید این اتفاق بیفتد، گفت: برخی صنایع مدعی هستند. اما هیچ احتمالی وجود ندارد که صنعت دسته ششم محیط زیست را آلوده نکند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه مجموعه شهرک صنعتی در پنج کیلومتری مرزهای زنجان واقع شده است، ادامه داد: حداکثر سه واحد در محدوده شهر قرار دارد اما اگر دقت کنید بیشتر صنایع فعال هستند. سطح شش هستند.

وی خاطرنشان کرد: رده هفت شامل صنایعی مانند صنعت هسته ای می شود و باید دید صنایع موجود در زنجان در کدام دسته قرار می گیرند! آیا مردم حق دارند از ما شکایت کنند که چرا طبق فرم های موجود در گوشمان حرکت نمی کنیم؟

یافدیان با بیان اینکه هرگز در تصور محیط زیست استان و مدیران ارشد استان نبود که قاطعانه بگویند یک صنعت باید جمع آوری شود، افزود: اما می توان با ایجاد نکردن آن در توسعه بیشتر سکونتگاه را محدود کرد. توسعه بیشتر در این امر باید در جایی انجام شود که برای کشور و استان وجود داشته باشد و در عین حال ضمن استفاده از منابع، خطرات برای مردم نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اخیراً در جلسه ای با حضور مدیران استانی عدم توسعه شهرک صنعتی مطرح شد، گفت: به توسعه صنایع سبز کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از صنایع آلاینده برای مدت کوتاهی درخواست استفاده از خاک دفن شده را داده بود و پس از آن تاسیسات به دلیل آلودگی غیرفعال شد، گفت: این تاسیسات قبلا محکوم به آلودگی بوده و متأسفانه نیز زیر قول خود عمل کرده است. پس از پایان ذخیره سازی خاک موجود، خاک دیگری را وارد کرد و اکنون انبار عظیمی از خاک در مجموعه وجود دارد و به کار خود ادامه می دهد، اما نباید به سلامت 400 هزار نفر از مردم زنجان صرفاً به دلیل اشتغال زیان وارد شود. 35 نفر در این مجموعه.

وی تاکید کرد: محیط زیست نمی تواند چشم خود را بر آلودگی های زیست محیطی ناشی از برخی صنایع ببندد. اما ما خواستار ممنوعیت توسعه صنایع آلاینده شده ایم و به شدت مخالف توسعه این گونه صنایع هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید