ممنوعیت صنایع آلاینده در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا / انتقال صنایع آلاینده در شعاع 50 کیلومتری شهرها

زمان: 16:16
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777182

استاندار کل مدیریت بحران اصفهان اقدامات انجام شده برای مقابله با آلودگی هوا را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور شیشفروس در گفت وگو با صاحب نیوز اظهار داشت: آلودگی هوا ناشی از انتشار یک یا چند آلاینده جامد ، مایع یا گازی است که به طور طبیعی یا با دخالت انسان ایجاد شده و کیفیت هوا را به گونه ای تغییر می دهد که برای انسان مضر باشد. سلامتی و موجودات زنده

مدیرکل مدیریت بحران استان در استان اصفهان گفت: منابع طبیعی آلودگی هوا شامل طوفان های گرد و غبار ، طوفان های شن و آتش سوزی در جنگل ها ، منابع آلودگی انسانی نیز شامل منابع متحرک مانند وسایل نقلیه موتوری و منابع ثابت از جمله انتشار گازهای گلخانه ای از یک بازرگانی ثابت است. محل ، دفتر ، کشاورزی و غیره.

شیشفروس گفت: در این رابطه قانون هوای پاک در آگوست 2007 تصویب شد که شامل 24 ماده و 2 تبصره است و برای جلوگیری و کنترل آثار آلودگی هوا تصویب شد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: مطالعات در این زمینه باید آغاز می شد. در حال حاضر چهار مطالعه زیست محیطی در دسترس است. در یک مطالعه ، منشا مناطق و تعیین نسبت و درصد آلاینده ها از دانشگاه صنعتی اصفهان

منصور شیشفروس اذعان داشت: مطالعه دیگری روی انتشار گازهای سیاه انجام شد ، دانشگاه اصفهان تمام منابع ثابت و متحرک از جمله نیروگاه ها و صنایع را مورد مطالعه قرار داد و در این مطالعات درصد تاثیر این صنایع بر آلودگی هوا را مشخص کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تحقیقی با عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در گذشته انجام شده بود که باید توسط محیط زیست بررسی می شد.

استاندار اصفهان برای مدیریت بحران ادامه داد: این مطالعات در شش ماه گذشته جمع بندی شده و به سناریویی عملیاتی تبدیل شده است که ما در اختیار محیط زیست قرار داده ایم. قانون هوای پاک بیان می کند که محیط زیست دبیرخانه کاهش آلودگی هوا است و باید به طور مستقیم تحت نظارت قرار گیرد. “بیایید بخش به بخش انجام دهیم.

شيشفروس گفت: “اين تحقيق با كمك شهرداري ، محيط زيست و دانشگاهها انجام شده است. تحقيقات در سالهاي گذشته انجام شده است اما به سناريو تبديل نشده است. در شش ماه گذشته ، اين تحقيق به صورت سناریو از طریق جلسات م effectiveثر. “

وی افزود: ردیابی صنایع واقع در حومه شهر که بخشی از آلاینده ها هستند انجام شده است ، ممکن است حدود 40 صنعتی وجود داشته باشد که فهرست آنها در دست محیط زیست است و مشخص شده است که استانداردهای لازم را به موقع رعایت می کنند. جلوگیری و انتشار آلاینده ها به سیستم آنها

منصور شیشفروس تأکید کرد: همچنین این صنایع باید سیستم های نظارتی برای آلاینده ها را راه اندازی کنند و محیط زیست باید دائماً تحت نظر باشد. به منظور افزایش نظارت بر محیط زیست ، قوه قضائیه همکاری کرده و دادستانی برای نظارت بر محیط زیست همکاری می کند. هشدارهای زیست محیطی و تعلیق مجوزهای برخورد با صنایع آلاینده.

* به عنوان بخشی از برنامه کاهش آلودگی هوا ، تصمیم گرفته شد صنایع آلاینده ایجاد نشود

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات شناسایی مناطق آسیب دیده از آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان از جمله اصفهان و 4 شهر اطراف در شهرک های تحت پوشش طرح کاهش آلودگی هوا بود. آلودگی هوا و شعاع 50 کیلومتری شهر ، تصمیم گرفته شد صنایع آلاینده ایجاد نشود.

شیشفروس گفت: در این راستا تصمیم گرفته شده است که حتی برخی صنایع آلاینده در شعاع 50 کیلومتری شهرها منتقل شوند و همچنین نیروگاه ها و صنایع در شعاع 50 کیلومتری اصفهان ، از روغن مازوت استفاده نکنند. و همچنان به مصرف گاز ادامه می دهد.

وی افزود: جلسه ای برای شرکت گاز توسط شرکت ملی گاز برای گازرسانی به نیروگاه ها و همچنین وزارت نیرو و توان نیرو و مدیریت نیروگاه انجام شد تا اقدامات لازم برای اطمینان از سوخت پاک انجام شود. “

منصور شیشفروس اذعان داشت که استانداردسازی سوخت در نیروگاهها و صرفه جویی در مصرف آب و گاز در نیروگاهها مورد تأکید قرار گرفته است. قرار نمی گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شد شرکت نفت سوخت تمیز را به 266 جایگاه سوخت استان توزیع کند و محیط زیست بر مصرف سوخت بنزین خالص و گازوئیل نظارت کرده و آن را به جایگاه های بنزین تحویل دهد.

شیشه فروش گفت: مقرر شد وزارت صنعت ، معدن ، تجارت با همکاری منابع طبیعی ، کوره های گچ و آجر و … را که در اطراف اصفهان هستند دنبال کنند و این کوره ها را برای جلوگیری از گسترش به مناطق دیگر منتقل کنند. آلاینده ها دادن.

وی افزود: همچنین مقرر شد که املاک صنعتی و صنایع بزرگ ، سیستم نظارت بر آلودگی لحظه ای را فراهم کرده و به طور مرتب به محیط زیست اطلاع دهند و محیط زیست نیز مطابق با شرایط این صنایع عمل کند.

منصور شیشفروس ادامه داد: همچنین اعلام شد که سولفورزدایی سوخت باید در نقاط مختلف مناطق انجام شود و در مواقع اضطراری مربوط به آلودگی هوا ، صنایع باید همکاری کنند ، فعالیت خود را کاهش داده و تعمیرات را انجام دهند. شما هستید.

وی تأکید کرد: مقرر شد موتورخانه ها و بخشهای صنعتی مجدداً استاندارد شوند تا هوشمند باشند ، از انتشار آلاینده های ناشی از مصرف گاز جلوگیری شود و ادارات یک مدیر انرژی در سیستم خود تعیین کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: همچنین مسئول ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در صنایع باید برای استفاده بهینه از سوخت و جلوگیری از آلودگی و اجرای پروژه های تعریف شده توسط محیط زیست با یکدیگر همکاری کنند.

“در شش ماه اول سال ، آلودگی هوا ناشی از ایجاد و افزایش نقاط داغ است و در شش ماه دوم سال ، شرایط خاص آب و هوایی ، نفوذ توده های هوای سرد و عدم حرکت هوا باعث آلودگی می شود. در شهرهای بزرگ. “، او گفت. صنعت باید مستقر شود.

وی افزود: امیدوارم برنامه های اجرا شده در شش ماه گذشته با نظارت محیطی دستگاههای اجرایی مسئول این بخشها و صنایع مطابق اقدامات مندرج در قانون هوای پاک موثر واقع شود. “

منصور شیشفروس در مورد نظارت بر املاک و کارخانه های صنعتی خاطرنشان کرد: با کمک دادستانی ، مجوزهای لازم برای تقویت تیم های گشت زنی و صدور هشدارها و حتی توقف عملیات در صورت برخورد با انتشارات غیرمجاز صادر شده است. در مناطق پرجمعیت اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید