سالانه 5000 نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران جان خود را از دست می دهند/ لزوم توجه جدی به موضوع آلاینده های هوا;

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779876

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه آلودگی هوا بسیار خطرناک تر از کرونا است، گفت: سالانه 4000 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شرایط ترافیکی هنوز به اوج قبلی خود بازنگشته است، زیرا مدارس هنوز باز نیستند و باران نمی بارند.

سردار محمدحسین حمیدی در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران گفت: با از سرگیری مشاغل و واکسیناسیون بسیاری از مسافران سفرهای غیرضروری انجام می دهند، بنابراین توزیع زمان سفر ضروری است.

حمیدی با بیان اینکه آلودگی هوا بسیار خطرناکتر از کرونا است، ادامه داد: سالانه 4000 نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و این نشان می دهد که باید در این زمینه جدی باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با موضوع ساماندهی موتورسیکلت ها گفت: کارگروه های مشترکی بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک وزیر راهور تشکیل شده که کارگروه شناسایی و اصلاح قوانین موتورسیکلت نیز از جمله آنهاست. کارگروه دومی نیز برای شماره ثبت موتورسیکلت ها وجود دارد تا دوربین ها بتوانند آن را ثبت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: کارگروه حمل و نقل بار برای رفع مشکل حمل کالا با موتورسیکلت کمک می کند. همچنین کارگروه استانداردسازی رفع آلودگی موتورسیکلت ها تشکیل و کارگروهی برای فرهنگ سازی برای ساماندهی این بخش تشکیل شده است.

حمیدی گفت: کارگروهی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در خطوط ویژه و بزرگراه ها و طرحی برای رانندگان تشکیل شده است که بر اساس آن متخلفان به عنوان پایلوت آموزش می بینند تا تردد موتورسیکلت ها را تنظیم کنند که بسیار موثر است.

در این مراسم پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور افزود: از نظر وزارت کشور دغدغه ما روش پیک تاج ششم است. اگر موارد مطرح شده مشکلی برای سلامت عمومی ایجاد نکند، موافقت می کنیم که زمان شروع و پایان پروژه را افزایش دهیم و این کار را مرحله به مرحله و تدریجی انجام دهیم.

نماینده وزیر کشور افزود: باید کار قانع کننده ای انجام شود تا پس از تغییر ساعت طرح، هجمه ها صورت نگیرد و خود طرح آسیب نبیند.

محمدیان با بیان اینکه سالانه حدود 500 قربانی تصادفات جاده ای و حدود 5000 تلفات ناشی از آلودگی هوا داریم، افزود: باید برای این مشکلات برنامه ریزی کرد. در مبحث معاینه فنی نیز بحث معاینه فنی عالی مطرح است به طوری که در انجام معاینه فنی عالی تا 20 درصد از عوارض آن کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه موتورسیکلت پلیس باید مورد حمایت و حمایت نهادهایی مانند شهرداری و قوه قضائیه قرار گیرد، ادامه داد: براوو.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید