صنایع قدیمی و زیان آور اصفهان به شعاع 50 کیلومتری شهر منتقل شوند

رئیس کمیته اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به گسترش شهر نیاز به جابجایی برخی صنایع در شعاع بیش از 50 کیلومتری دارد که در این راستا اولویت با قدیمی است. و صنایع زیان آور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


عباس حاج رسولی ها در سخنانی بین دستورات یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ایام فاطمیه با بیان اینکه اصفهان در روزهای اخیر از هوای آلوده رنج می برد، گفت: مسئولان فکری کنند. در مورد وضعیت صنایع با توجه به گسترش شهر برخی از صنایع باید در شعاع بیش از 50 کیلومتر جابجا شوند و در این راستا صنایع قدیمی و زیان آور در اولویت قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مردم، تکریم مردم و حل مشکلات آنها با این رویکرد که اگر در موردی شک دارید، مسیر مردم را بین شهرداری و مردم در پیش بگیرید، گفت: احترام به کرامت انسانی مردم در دولت شهر بسیار مهم است. در شهرداری بالغ بر 370 خدمت داریم که هر کدام برای رفع مشکلات مردم قابل ارائه است.

رئیس کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکیدات آیت الله مظاهری مبنی بر خدمت به مردم گفت: در شورای دوم خدمت مرحوم پروش رسیدیم که ایشان نیز در سال جاری به مردم ابراز خدمت کردند. مهمترین رهنمودهای او

وی افزود: مردم گاهی در مواجهه با مشکلات شهری نگران می شوند، بنابراین این وظیفه مسئولان از جمله شهردار است که برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. مشکلات مردم به ویژه مناطق فقیرنشین.

این مسئول تصریح کرد: اصفهان شهری تاریخی است و تحمل این شرایط را ندارد و رفع عوامل آلودگی هوا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رئیس کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رفع مشکلات حمل و نقل شامل توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو و توجه به توسعه قطارهای شهری، راه اندازی خط دوم و کاهش فاصله بین قطارهای شهری است. قطارهای خط اول برقی شدن اتوبوس و تاکسی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی بیان کرد: توسعه و نگهداری مناطق سبز، جریان ثابت آب در زاینده رود و رسیدن آب به تالاب گاوخونی از دیگر اقدامات مهم زیست محیطی است که اصفهان را از فرونشست زمین نجات می دهد.

حاج رسولی ها با اشاره به لزوم اجرای حکمرانی واحدهای شهری گفت: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب بر اهمیت شوراها تاکید داشتند، از این رو دولت نمی تواند در همه جا حکومت کند و هر شهری باید تصمیم خود را بگیرد.

رئیس کمیته اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت برای برون رفت از بحران های اقتصادی و مدیریت تورم و رکود باید برخی از مسئولیت های محلی را به صورت آزمایشی به مشهد، اصفهان و تهران واگذار کند. نتیجه آن تصمیم قطعاً نتیجه خواهد بود.» در چند سال آینده خواهیم دید.



آیا این خبر مفید بود؟