کولاک برف در 18 استان کشور / هشدار نارنجی و زنگ هشدار دستگاه ها برای مقابله با پدیده زیان آور

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922606

سازمان هواشناسی کشور نسبت به لغزندگی جاده ها و کولاک در 18 استان کشور به دلیل بارش برف و باران و جاری شدن سیل در سه استان کشور هشدار داد و بر پرهیز از سفرهای غیرضروری و پرهیز از فعالیت های کوهستانی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و کولاک هشدار داد.

این وضعیت آب و هوایی روز شنبه (24 دی ماه) در کرمانشاه، لرستان، همدان، کوه های شمالی خوزستان، شمال ایلام، نیمه جنوبی کردستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب زنجان و یکشنبه (25 دی) در کرمانشاه. ، کردستان لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کوه های شمال خوزستان، گیلان و کوه های مازندران، شمال ایلام پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطرات، امکان اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، تاخیر و لغو احتمالی پروازها، آسیب به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه وجود دارد. برق و گاز

سازمان هواشناسی کشور با پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و حرکت‌های عشایری، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، سازمان‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک‌کشی معابر و مدیریت مصرف سوخت را توصیه می‌کند. انرژی.

همچنین پس از این هشدار، این سازمان از تقویت سامانه بارشی همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از شنبه تا یکشنبه (24 و 25 دی ماه) در خوزستان، ایلام و نیمه شمالی بوشهر خبر داد.

در نتیجه این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، جاری شدن آب، طغیان مسیل ها، افزایش سطح آب رودخانه ها، احتمال رعد و برق، تاخیر و احتمال وقوع لغو پروازها، آسیب به بخش کشاورزی دوردست انتظار نمی رود.

این سازمان به منظور کاهش خسارات ناشی از این وضعیت از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبراهه ها و مسیل های درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر عشایر خودداری می کند. ، اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی شهرداری ها، بزرگراه ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های کمکی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول انجام می دهد، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب حوضه های کشاورزی و جلوگیری از گل آلود شدن آب را ضروری می داند. در آنها سقوط کنید

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید