لزوم تجهیز محیط زیست استان زنجان به تجهیزات و امکانات مدرن برای نوسازی/ فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین مردم استان زنجان نهادینه شود.

ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799550

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین مردم استان زنجان نهادینه شود، گفت: محیط زیست ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد و حفاظت از آن ادامه حیات است، شرایط فعلی و نسل های آینده. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابوالفضل رفیعی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تغییرات مدیریتی مانند دو امداد است، گفت: انتظار رهبری جدید بهبود وضعیت فعلی محیط زیست استان است. و ماموریت ها را بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه همه موجودات طبیعی خداوند لازمه ادامه حیات هستند، خاطرنشان کرد: این موجودات باید محافظت شوند و دلیل بقای زمین با همه اجزا و مشتقات آن باشد.

رفیعی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست امری کاملاً طبیعی، طبیعی و حیاتی است، افزود: در آموزه های دینی نیز به این موضوع پرداخته شده است و از این رو نه تنها مدیران و کارکنان، بلکه همه مردم در این زمینه و حفاظت از محیط زیست مسئول هستند، گفت: جهانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه همه دولت ها محیط زیست را امری حاکمیتی دیده اند و سیاست های مهمی در دنیا دارند، گفت: علاوه بر بحث حفاظت از محیط زیست در ایران، دولت نیز به این موضوع پرداخت. توجه به این موضوع و سیاست های کلان اکولوژیک از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست را نمی توان جز روحیه خودخواهی و منفعت طلبی تعبیر کرد، گفت: باید جلوی زیاده خواهی دیگران را با ابزارهای قانونی ناقض حقوق عمومی مردم گرفت و مردم نباید جلوگیری شود.

رفیعی افزود: در کنار سیاست ها و قوانین زنجیره ای، دستگاه های زیادی در امر حفاظت از محیط زیست نقش دارند و تمام غم و اندوه ما در استان به محیط زیست جدی است، زیرا محیط زیست با زندگی مردم و بیشتر ارتباط مستقیم دارد. برای شرایط فعلی و نسل آینده.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه اطلس و طرح جامع و محلی محیط زیست استان زنجان باید متناسب با آسیب ها، تهدیدها و فرصت ها و با اهداف و اولویت ها تهیه شود تا بتوانیم در آن حرکت کنیم. : محوریت قانون و قانون مداری در انجام ماموریت ها باید توجه شود و ما جز توجه به حقوق عمومی در چارچوب قانون نفع دیگری نداریم.

وی با بیان اینکه باید حقوق خصوصی در قبال برخی از افرادی که به هر نحوی به دنبال سوء استفاده از آن هستند رعایت شود، گفت: حمایت مدیران و کارکنان متعهد و صادقی که سال ها در این عرصه خدمت کرده اند ضروری است و باید فرهنگ سازی و تقویت شود. رفیق

رفیعی اقدام کارشناسانه، سالم، علمی و دفاعی را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: استان زنجان با محدودترین و کمترین تجهیزات و امکانات به خوبی می توانند وظایف خود را انجام دهند، اما تقویت تجهیزات و امکانات مدرن ضروری است. . .

وی با تاکید بر مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست افزود: کم نیستند افرادی که حتی از برخی مدیران دلسوزتر هستند و تلاش می کنند و دغدغه حفظ محیط زیست را دارند و همچنین سازمان های مردم نهاد و سازمان ها به عنوان ظرفیت خوب. “شما چیزهایی دارید که می توان سازماندهی و استفاده کرد.

این کارمند ادامه داد: افراد و افراد مذکور متولی مجموعه ها هستند و می توانند کمکی به مدیران و ابزاری برای پیگیری درخواست های مردم باشند.

معاون استاندار زنجان همچنین به ضرورت ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست پرداخت و گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی در بین مردم ترویج شود.

* تقویت نگرش عدم تقابل محیط با توسعه محور کار من خواهد بود.

محمدرضا یافتیان رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مجموعه ای در مدیریت استان وجود دارد که سیاسی نیست بلکه از نظر فکری و توسعه همگن است و استان زنجان در مسیر پیشرفت و رشد قرار دارد.

وی با اشاره به محورهای کاری خود گفت: تقویت و آگاهی از نگرش عدم تعامل بین محیط و توسعه، تجربه در تصمیم گیری سیستمی و جلوگیری از تصمیم گیری های سلیقه ای، پیگیری استفاده از تجهیزات مدرن در فعالیت ها و ارتقای کیفیت کار. همکاران، تلاش برای ایجاد تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی و صنعتی و کمک به توسعه تولید همراه با حفظ محیط زیست و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و تحقیقاتی برای انجام پژوهش های مسئله محور یکی از محورهای کاری برای بر عهده گرفتن این مسئولیت است. .

جفتیان خاطرنشان کرد: همکاری با دستگاه های اجرایی و سایر سازمان ها، ایجاد آزمایشگاه های مورد اعتماد و برون سپاری طبق قانون، اجرای سامانه پیشنهادات در داخل و خارج سازمان و استفاده از تمامی فرصت ها بخشی دیگر از محورهای کاری است.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه دو جنبه را در کار خود می بینیم، گفت: آموزش عمومی و تخصصی در این زمینه.

وی با بیان اینکه وجه دوم شغل، دادستانی است، افزود: کارمند و گروه نسبت به یکدیگر حقوقی دارند که هر دو بنده باید به آن توجه کنند.

حسین آبسالان مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان زنجان در ابتدای این مراسم با اشاره به شهادت دو محیط بان زنجانی توسط شکارچیان متخلف گفت: در این روز همه به جای شکارچیان به دنبال شکارچیان بودند. “

وی گفت: در هر جامعه و در هر زمانی اقلیت ها باید اکثریت را در همه عرصه ها از جمله دفاع مقدس، محیط زیست و سایر عرصه ها بکشند. این سوالات است.

آبسالان با اشاره به درخواست های دریافت مجوز گفت: در این مدت کار غیر کارشناسی را نپذیرفتیم و پاسخ مستند و علمی دادیم چرا که مجوزی صادر نمی شود که آلوده است و بعد از چند سال سابقه فعلی زنجان در ضایعات روی. .

وی با بیان اینکه کاری که منافع مردم را به خطر بیندازد، انجام نمی دهیم، گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این مدت موضوع آلودگی است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه کل استان برای معضل زباله، تصفیه خانه فاضلاب و فاضلاب بسیج شده است، گفت: بسیاری از این مشکلات حل شده و میلیاردها دلار برای مقابله با این مشکلات هزینه شده است. تاثیر آن امروزه در انسان مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر تعداد مانیتور در کشور بی نظیر است، گفت: زنجان اولین استانی است که گواهینامه ISO17025 را در کشور دریافت کرده است.

در پایان این مراسم محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان معرفی و حسین آبسالان (مدیرکل سابق) مفتخر به بازنشستگی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید