تخریب اکوسیستم در کشورهای همسایه دلیل اصلی تشکیل گرد و غبار / لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840317

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

فرشاد فتاحی گفت: دلیل اصلی بحث ریزگردها به دلیل تخریب هایی است که در اکوسیستم کشورهای همسایه رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشاد فتاحی در گفت و گو با مرصادنیوز با بیان اینکه برای توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید توجه ویژه ای به اکوسیستم طبیعی داشته باشیم، گفت:

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: متأسفانه در سال های اخیر با تخریب اکوسیستم طبیعی مواجه بوده ایم که مشکلات جدی در عرصه جهانی از جمله کووید 19 ایجاد کرده است.

وی گفت: در حال حاضر درگیر بحث ریزگردها هستیم که دلیل اصلی آن تخریب اکوسیستم هایی است که در کشورهای همسایه رخ داده است.

فتاحی گفت: به دلیل این مشکلات اهمیت توجه به اکوسیستم طبیعی دوچندان می شود زیرا اگر به عواقب آن رسیدگی نکنیم گریبانگیر بشر می شود و اصلاح آن سال ها زمان می برد.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه 1200 گونه گیاهی و 45 گونه پستاندار داریم که برخی از آنها از جمله شوک و پلنگ در کشور بی نظیر است اما آنچه برای ما اهمیت دارد خدمات اکوسیستمی و تنوع زیستی است.

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در دنیا تصفیه طبیعی آب، گرده افشانی و… انجام می شود. توسط اکوسیستم هایی به ارزش 140 تریلیون دلار در سال انجام می شود و اگر این کارها به طور طبیعی انجام نشود، هر کشوری باید این مبلغ را هزینه کند، بنابراین اکوسیستم طبیعی موهبتی الهی است که باید از آن محافظت کرد.

حیدری گفت: همانطور که در شعار سال محیط زیست آمده است، ساختن آینده مشترک برای اشکال مختلف زندگی و همچنین باید به فکر آینده باشیم.

وی گفت: جهل، فقر و بیکاری سه دشمن محیط زیست هستند زیرا انسان می تواند به همین دلایل به طبیعت آسیب برساند و با قطع درختان زغال تهیه کند تا زمانی که بداند 45 درصد آب شیرین ایران از جنگل های زاگرس تامین می شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید