ابتکار عملیاتی رئیسی برای نجات محیط زیست اقدامی دوراندیشانه و سازنده است/ گرد و غبار امروز نتیجه انفعال روحانی در استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دیلیجان در مجلس و عضو کمیته ریاست شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص ابتکار عملیاتی رئیسی برای حفظ محیط زیست و برگزاری نشست وزرا و مسئولان ارشد محیط زیست 11 کشور که به ایران دعوت شده اند، گفت: مشکلات زیستی کاملاً به هم مرتبط است و نمی توان بین کشورهای همسایه دیوار کشید و ارتباط را قطع کرد. در گذشته این تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه به فراموشی سپرده شد و به همین دلیل آسیب جدی به کشور ما وارد شد.

وی افزود: مردم به ویژه کشاورزی به دلیل بی توجهی به ظرفیت های زیست محیطی کشورهای همسایه آسیب های زیادی را متحمل شدند و گرد و غبار امروز در کشور ارمغان عدم تلاش های زیست محیطی دولت قبل و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه است.

سلیمی با اشاره به انفعال دولت روحانی و گره زدن همه مشکلات به برجام، گفت: آسیب های بسیار جدی در حوزه های مختلف محیط زیست ناشی از انفعال دولت های گذشته است و این موضوع باعث نگرانی شدید کشاورزان و آسیب های زیادی به آن ها شده است. سلامتی انسان.”

وی بابیان اینکه ابتکار عملیاتی رئیس جمهور برای حفاظت از محیط زیست و برگزاری نشست وزرا و مسئولان ارشد محیط زیست 11 کشور، اقدامی دوراندیشانه، سازنده و مثبت است، گفت: این اقدام به کندی انجام می شود و بنابراین باید ظرفیت سایر کشورها نیز افزایش یابد. استفاده شده.

نماینده مردم محلات و دیلیجان در مجلس افزود: تالاب ها، کانون های گرد و غبار و مشکلات زیست محیطی برای کشور بسیار مهم است و باید با مشارکت و تفاهم با سایر کشورهای همسایه حل شود.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و سازوکار در کنوانسیون های بین المللی مشخص است و مشکلات زیست محیطی باید با تفاهم مشترک حل شود، البته اقدامات باید مستمر باشد زیرا این مراکز آلاینده و مشکلات ده ها سال است که ایجاد شده و نیازمند اقدامات بلندمدت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید