دیدار ایران با کشورهای ساحلی دریای خزر برای مهار گرد و غبار/ به دنبال تصویب قانون استفاده از سلاح برای محیط بانان در مجلس هستیم.


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878305

علی سلازگه گفت: اصلاح قانون استفاده از سلاح برای محیط بانان را در دستور کار داریم و امیدواریم مجلس با تصویب آن به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز در حاشیه افتتاحیه اولین دوره آموزشی محیط زیستی که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص کانون های ریزگردهای داخلی و خارجی، جلسات هفتگی هماهنگی ها و سیاست گذاران برگزار می شود. و گرد و غبار کشور با حضور دستگاه های ذیربط در محل سازمان محیط زیست نگهداری می شود.

علی سلازگه با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای کاهش آلام و آلام مردم از ریزگردها داریم، افزود: در بعد بین المللی با توجه به کریدور و جاده ریزگردها در خاورمیانه و غرب آسیا، دیدار با دو کشور عراق و سوریه بازداشت شدند.

وی به بازدید سایر کشورها از کانون گرد و غبار در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هماهنگی های لازم از سوی وزارت امور خارجه برای برگزاری جلسه ای در این خصوص در 21 تیرماه و شناسایی منشأ ریزگردها در بازه زمانی مشخص در حال انجام است. از زمان محدودیت در کشورهای مبدا.

سلاجه گفت: با ترکمنستان در شمال شرق ایران ارتباط برقرار شده است تا در اجلاس این هفته سران حوزه دریای خزر موضوع گرد و غبار بررسی شود. و گرد و غبار.

وی با بیان اینکه در استان هایی مانند خوزستان که منبع اصلی ریزگردها هستند، طرح های ویژه ای توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در حال اجرا است و محیط زیست به عنوان نهاد ناظر بر این موضوع نظارت خواهد کرد، گفت:

سلازگه افزود: متاسفانه در استان های البرز، قزوین و تهران جهت باد غالب از غرب به شرق است که بوئین زهرا و سایر دشت های این منطقه به دلیل کاهش بارندگی و بارندگی از پوشش کافی برخوردار نیستند.

d77cbd93 a079 4b0a 9a73 3b9f2dad3c6a خبر خاکستری

وی گفت: تغییر کاربری در جهت سه استان ضربه سختی به البرز و تهران وارد کرده که در نتیجه ادارات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی موظف به پهنه بندی شده اند. کنترل گرد و غبار

سلاجقه افزود: برای پروژه هایی که کاربرد زیست محیطی ندارند، شاخص های لازم در زمان اجرا اعمال و سپس پایش می شود. در هر مرحله که شرایط محیطی مناسب نباشد طبق قانون با آن برخورد می شود.»

وی با بیان اینکه پروژه های مصوب رئیس جمهور باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، گفت: متاسفانه در شرایط متغیر اقتصادی متخلفان به پوشش گیاهی و حیات وحش حمله می کنند.

سلازگه با اشاره به اینکه در صدد تجهیز فردی و گروهی از محیط بانان هستیم، افزود: اصلاح قانون استفاده از سلاح را در دستور کار داریم و امیدواریم مجلس با تصویب آن این مشکل را برطرف کند.

سلازگه در بخشی دیگر با اشاره به اینکه تالاب های کشور به دلیل کاهش بارندگی ها وضعیت مناسبی ندارند، گفت: وزارت نیرو در زمینه اعطای حق آبه به تالاب ها همکاری نکرده است اما این موضوع در دستور کار آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به استان البرز بر احیای تالاب صالحیجه تاکید کرد و خواستار ساماندهی آن از سوی سازمان محیط زیست شد که البته بازدید از این تالاب انجام و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

سلاجقه گفت: کارخانه های حاشیه تالاب صالحیه موظف به اختصاص حق آبه به تالاب صالحیه هستند و استفاده از مخازن بستر رودخانه کردان برای تامین حق آبه از دیگر اقداماتی است که محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای احیای تالاب صالحیجه که در مجاورت پایتخت قرار دارد و در صورت بروز مشکل هر دو استان را تحت تاثیر قرار می دهد، همه تصمیمات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید