موضوع محیط زیست امروز یک معضل فرامرزی و فرامرزی است/ ایجاد سازمان محیط زیست منطقه ای در دستور کار است.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882624

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست موضوع محیط زیست را موضوعی فرامرزی و فرامرزی دانست و گفت: امیدوارم نشست وزرای محیط زیست منطقه ای مقدمه ای برای گسترش روابط در همه حوزه ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلیقه در مراسم افتتاحیه اجلاس منطقه ای وزرای محیط زیست که از صبح امروز در سالن همایش های بین المللی رایزن آغاز شد، دیپلماسی محیط زیستی را مقدمه ای برای دیپلماسی سیاسی بین کشورها دانست و اظهار داشت: در این اجلاس، باید به عنوان مقدمه ای برای دیپلماسی سیاسی بین کشورها اقدام کرد. این که امروز وزرای کشورهای دوست و برادر در اینجا جمع شدند، تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران بر اولویت ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و بحث محیط زیست است.

وی افزود: امروز بحث محیط زیست یک موضوع فراگیر و فرامرزی است که ارکان زندگی را یا تثبیت می کند یا زیر سوال می برد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: متأسفانه امروزه مخاطرات زیست محیطی افزایش چشمگیری داشته و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

سلاجقه زباله، گرد و غبار و فاضلاب را از جمله این چالش های زیست محیطی برشمرد و گفت: در پی تعهد رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حل معضل ریزگردها در منطقه، مذاکرات دوجانبه و چند جانبه با نمایندگان محیط زیست The life. کشورهای همسایه و اسلامی که منجر به نزدیکی و همسویی این کشورها و اجماع بر سر حل معضل گرد و غبار شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد اجلاس وزرای محیط زیست منطقه پیشگامی برای گسترش روابط در همه زمینه ها باشد.

وی بیان کرد: تشکیل سازمان محیط زیست منطقه ای، دبیرخانه و گروه کارشناسی برای پیگیری مصوبات این جلسه در دستور کار قرار دارد.

سلاجقه همچنین گفت: هدف نهایی از نشست امروز ایجاد همگرایی برای تثبیت محیط مبدا با استفاده از فناوری های نوین و روش های دانش بنیان است. با وجود اینکه جلسه امروز همه مسائل زیست محیطی را پوشش می دهد، اما به طور خاص به موضوع گرد و غبار می پردازد.

وی افزود: امیدواریم دستگاه های مسئول سازمان ملل که تعدادی از نمایندگان آنها در جلسه امروز حضور دارند، در این زمینه به تکالیف خود عمل کنند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: متاسفانه گاهی اوقات تحریم ها باعث شده این سازمان ها به تعهدات خود عمل نکنند در حالی که سازمان ملل باید به تعهدات خود در قبال همه کشورها عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سلایگه در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست دستاوردهای خوبی برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید