عزم دولت برای حل معضل ریزگردها/ نشست وزرای محیط زیست کشورهای منطقه ربطی به برجام ندارد.


ساعت: 09:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883057

امیری با بیان اینکه عزم دولت برای حل معضل ریزگردها جدی است، گفت: نشست منطقه ای وزرای محیط زیست کشورها نشان داد که این مشکلات ربطی به برجام ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار صفیفلک اظهار داشت: امروز مشکل ریزگردها یک معضل محلی و ملی نیست، بلکه یک معضل منطقه ای و به نوعی فرا قاره ای است به گونه ای که این معضل در کشورهای خاورمیانه وجود دارد. .

وی افزود: دولت قبل معتقد بود تا زمانی که موضوع برجام و FATF حل نشود، نمی توان نشست منطقه ای با حضور کشورهای تاثیرگذار و زیرمجموعه برگزار کرد و بنابراین به نوعی این موضوع نیز مانند بسیاری دیگر به جاما مربوط می شود. سوالات.”

این تحلیلگر مسائل سیاسی به پرهیز دولت قبل از برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: دولت جدید ثابت کرده است که این مسائل هیچ ربطی به هم ندارد و موضوع ریزگردها یک موضوع منطقه ای، فرامنطقه ای و بین قاره ای است که نیازمند همکاری است. این بین بخش و کشور است.

امیری تصریح کرد: به همین دلیل عزم جدی برای برگزاری این جلسه در دستور کار دولت قرار گرفت و از وزرای محیط زیست و مدیران محیط زیست کشورها دعوت به عمل آمد که آنها نیز پذیرفتند و بار دیگر ثابت شد که بسیاری از مسائلی که دولت قبل یا آن را عمداً یا با طراحی به برجام گره زدند تا به هر حال برجام را بپذیرند، اما در این دولت به راحتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت رئیس‌جمهور نشان داده است که می‌توان با برجام و نشست منطقه‌ای به طور جداگانه برخورد کرد و در مورد مسائل اقتصادی مانند شانگهای و برجام نیز باید به این موضوعات جداگانه رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید