افزایش نرخ بیکاری بر اقتصاد استان هرمزگان / پاکسازی منطقه خلیج فارس از آلاینده ها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست است.


ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892779

سلاجقه بیان کرد: برای پاکسازی منطقه خلیج فارس از آلاینده ها برنامه جدی داریم و برای پاکسازی نشت ها به ویژه سواحل استان بوشهر که آلوده به مواد قیر مانند هستند گام های جدی برداشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ دکتر علی سلایگه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در برنامه تلویزیونی هرمزگان در راه توسعه گفت: سازمان محیط زیست نقشه ای از سواحل جنوبی کشور تهیه و در اختیار استان های جنوبی قرار داده است. ضوابط استقرار ارائه شده توسط مجوزهای محیطی صادر خواهد شد.
معاون رئیس جمهور گفت: صنایع بندرعباس از پساب فاضلاب استفاده می کنند و آبی جایگزین نمی شود.

وی با بیان اینکه صنایع غرب بندرعباس از نظر آلاینده های انباشته مشکل دارند و قطعا اقدام خواهیم کرد، گفت: اکنون صنایعی که در غرب بندرعباس ایجاد می شود، صنایع دانش بنیان خواهند بود و فعالیت آن ها باعث ایجاد انواع و اقسام آن نمی شود. مشکلات برای محیط زیست

وی با اشاره به اینکه تولید صدا نیز یکی از آلاینده هاست و برای آن شاخص هایی را مشخص کرده ایم، تصریح کرد: به مردم خوب بندرعباس قول می دهیم پساب های این شهر جمع آوری و تصفیه و در اختیار صنعت قرار گیرد جایگزینی برای صنایع وجود نخواهد داشت اگر قرار باشد نمک‌زدایی در سواحل خلیج فارس از بوشهر تا چابهار انجام شود، با توجه به محل سازمان محیط‌زیست خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در سفر به استان در هرمزگان 29 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مختلف مصوب و 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیده شد که خوشبختانه به صورت نقدی و 25 درصد آن پرداخت می شود. تاکنون تکمیل شده اند.

سلاجقه گفت: استان هرمزگان از جهات مختلف برای جمهوری اسلامی ایران مهم است. ثانیاً از نظر فداکاری در این استان افراد شریفی هستند که کمتر در جای دیگری می یابیم.

وی افزود: باید اقتصاد دریامحور را سرلوحه کار این استان قرار دهیم. هر کدام از جزایر استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارند و همچنین تالاب هایی که در این جزایر وجود دارد و سختی اقتصادی دنیا در این استان قرار دارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خطوط برق متعددی که از زیر دریا می گذرد و کشتی هایی که انجام می شود و همچنین عبور کشتی های غول پیکر شرایطی را ایجاد کرده است که باید به فکر تدابیر زیست محیطی در منطقه باشیم که خوشبختانه می رود. دست در دست عضویت در کنوانسیون کویت، ما هم دادیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

سلاجقه تصریح کرد: برای پاکسازی منطقه خلیج فارس از آلاینده ها برنامه جدی داریم و برای پاکسازی نشت ها به ویژه سواحل استان بوشهر که آلوده به مواد قیر مانند هستند گام های جدی برداشته ایم.

وی ادامه داد: در خصوص اسکله های موجود با سازمان بنادر و دریانوردی کشور رایزنی خواهیم کرد و دیروز نیز نشست منطقه ای مدیران کل تالاب ها و استان های دریانوردی استان هرمزگان و استان های نزدیک به یکدیگر را از نظر اسکله برگزار کردیم. دریا و تالاب . گروهی را تشکیل دادیم و خوشبختانه تصویب شد که یک واحد گشت دریایی اختصاصی داشته باشیم که بتواند در حوزه تالاب ها و محیط زیست دریایی فعالیت چشمگیری داشته باشد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد دریایی برای این منطقه کاملا تعریف شده است و به عنوان آنتی ویروس نهادهای کشور و اقداماتی که دولت انقلابی مردمی برای توسعه منطقه به ویژه استان هرمزگان انجام داده است در کنار آنها خواهیم بود. .

وی خاطرنشان کرد: استانی که این همه فرصت اقتصادی خوب دارد، شنیدن نرخ بیکاری آن برایم سخت است، از همین جا از مسئولان محترم تقاضا دارم به مردم استان توجه ویژه داشته باشند و از ظرفیت های بومی در یک منطقه استفاده کنند. راه خوب
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید