فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان معرفی شد


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810552

ظهر امروز با حضور سرهنگ جمشید محبتانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مراسم معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان ظهر امروز با حضور سرهنگ جمشید محبتانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. محیط زیست هرمزگان و جمعی از بوم شناسان هرمزگان.
سرهنگ جمشید محبتانی فرمانده محیط زیست در این مراسم گفت: در برخی حوزه ها انسان در دفاع پیشرفت کرده است و این پیشرفت در توسعه طی دهه ها با امکانات بهتری همراه بوده است که می تواند باشد. متوقف نخواهد شد.


31bdbe01 d30c 4ce5 8fb9 79783efec795 خبر خاکستری

محبت هانی افزود: سرعت پیشرفت علم هر روز تقسیم می شود و زمانی به این موضوع پیشرفت می گوییم که بر ارکان زندگی انسان تاثیری نداشته باشد و محیط زیست یکی از مهمترین نقاط عطف باشد.
وی ادامه داد: محیط زیست جایگزین و دستگاه نظارتی است و نشان می دهد که بقای این دستگاه با محیط زیست مرتبط است.
او گفت: «امروز به هر کجا که نگاه کنید، موج احساسات حمایت گرایانه جاری است. ناامنی و مهاجرت نباید اتفاق بیفتد.» مهمترین این مسائل نگاه جامعه بشری به محیط زیست است.
محبت هانی تاکید کرد: توسعه پایدار در درازمدت باید با نگاه ویژه به محیط زیست شکل بگیرد و در توسعه پایدار با تخریب آب، خاک و گیاه همراه نباشد چرا که همه حیات جانوری، انسانی و طبیعی را تهدید می کند. “
وی گفت: در حوزه محیط زیست سخنان بسیار خوبی شنیده ایم اما محیط زیست میراثی نیست که از گذشته به ما رسیده باشد، بلکه اعتماد به دست همه ماست و باید در حفظ امانت کوشا باشیم. “
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در استان هرمزگان کارهای خوبی انجام شده است، اما باید در حوزه محیط زیست نگاه مثبت اجتماعی شکل گیرد، بیان کرد: مردم باید پرچمدار حفاظت از محیط زیست باشند. . .


10d7398e 47b2 4304 9601 eff6d6b7b6e0 خبر خاکستری

محبت هانی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره حمایت از محیط بانان در قوه قضائیه گفت: در خصوص مجازات قصاص این محیط بان کرمانشاهی ماه گذشته در دو مرحله در این استان حضور داشتیم و تلاش می کنیم به ظرفیت خود برسیم. برای جلب رضایت این خانواده از خیرین و خیرین این استان و نیز مقامات دولتی و ملی استفاده کنیم و این به صلح و سازش ختم شود.
وی با گلایه از اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر عدم درخواست 477 از سوی سازمان محیط زیست، گفت: این در صورتی است که این اقدام سه هفته پیش بوده است، اما نمی دانیم چرا بعد از سه هفته اقدامی صورت نگرفته است. «و به ریاست محترم قوه قضائیه نرسیده است.

یکی از چالش های پیش روی حفاظت از محیط زیست در کشور، میزان نیروی انسانی برای محیط زیست است
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حدود 8 هزار پست تعیین شده در سازمان حفاظت محیط زیست کشور وجود دارد که نزدیک به 4 هزار سمت جدید منصوب شده اند، یعنی هر محیط بان حداقل دوبرابر پست دارد.ظرفیت زیاد.
محبت هانی افزود: به همین ترتیب در سه سال گذشته پیگیر مشکل بودیم و توانستیم سالانه 300 نفر را از سازمان استخدامی استخدام کنیم و دو سال است که این دستورالعمل انجام شده است، اما هم اکنون است. در سوابق استخدامی لحاظ نشده است.”
وی در تشریح جزئیات این مشکل گفت: در سال سوم به دلیل عدم اعطای وام آن به سازمان محیط زیست در سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان برنامه و بودجه اولویت زیست محیطی دارد اما چرا که نه ما سوال داریم که می خواهیم این بودجه تامین شود تا مشکلی در برنامه جذب سالیانه وجود نداشته باشد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص نگهداری تجهیزات گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم سازمان محیط زیست را در زمینه تجهیزات جدید تجهیز کنیم و کارکنان یگان حفاظت در اولویت هستند. در پاسگاه های اکولوژیکی کشور موجود است.

اقدامات خوبی برای ارتقای وضعیت اکولوژیکی هرمزگان انجام شده است


a5250705 7c97 428a 8932 f0e61bee04b1 خبر خاکستری

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان گفت: در زمینه حقوق پرسنل و ارتقای جایگاه هرمزگان در کشور اقدامات خوبی انجام شده است.
مسیحی تازیانی افزود: بزرگترین اقدام، گرفتن سهمیه سه هزار نفری برای استخدام محیط بانان در کشور بود.
وی گفت: در حوزه حراست این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است که هم دوری از خانواده و هم کار پر استرس که با سختی همراه است، آنچه برای این بزرگواران در مقام و امتیاز در نظر گرفته شده اندک است. نسبت به تلاش رئیس سازمان و یگان پدافند کشور برای رفع نیازهای همکاران و ارتقای جایگاه آنان در مقوله خدمات.
مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: استان هرمزگان یکی از استان های پهناور کشور است که از نظر مساحت در رتبه هشتم قرار دارد، اما با توجه به وسعت این استان 70 هزار کیلومتر، حدود 43 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. آب اگر دریا را هم به آن اضافه کنیم می توانیم سومین کشور بزرگ کشور باشیم.
مسیحی تازیانی گفت: وظایف زیست محیطی بسیاری از کارهایی است که جهادگران با این تعداد همکار حل می کنند و بدون همکاری سایر ارگان ها و نهادها این کار دشوارتر می شد.
وی بیان کرد: عملکرد محیط بانان در استان هرمزگان استثنایی است زیرا هر محیط زیست در کشور 20 هزار منطقه مدیریت شده دارد اما در استان هرمزگان 110 هزار متر مربع را پوشش می دهند.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه آنچه در توانمندی همکارانم می بینم، اخلاص آنها را می بینیم، گفت: تقدیم 4 شهید برای حفظ انفال و منابع ملی کشور گواه آن است.
مسیحی تازیانی در پایان گفت: از پلیس و نیروی انتظامی برای تامین امنیت و پیشگیری تشکر ویژه داریم و دستگاه قضایی در ارتباط با پرونده ها کمک های ارزنده ای داشته است.
گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله داددا پالیک فرمانده سابق یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان تجلیل شد و کاظم شریفی شمیلی به عنوان فرمانده جدید یگان استان هرمزگان منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید