خرید 10 دستگاه موتورسیکلت جدید یگان حفاظت محیط زیست قم/ نصب دوربین تله در منطقه شکار ممنوع پلنگ دره


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896318

فرمانده یگان محیط زیست از 10 دستگاه موتورسیکلت جدید برای یگان محیط زیست قم خبر داد و گفت: خرید خودروهای جدید این یگان را ادامه می دهیم و دوربین تله نیز در منطقه ممنوعه شکار پلنگ دره نصب شده است که منجر به کشف گونه ای در ماه گذشته گربه وحشی در این منطقه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد عابدی مقدم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: در 5 ماهه نخست امسال 10 دستگاه موتورسیکلت جدید به یگان حفاظت محیط زیست قم تحویل شده است که در تلاش هستیم تا همچنین خودروهای مناسبی برای این بخش خریداری کرد.

وی افزود: با موضوع شکار غیرمجاز پستانداران در 5 ماهه امسال 5 فقره پرونده دستگیر و تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد. چند شکارچی دستگیر شده اند. همچنین چند نفر در رابطه با خرید، خرید و فروش حیوانات وحشی دستگیر و دو مورد آلودگی محیط زیست نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

عابدی مقدم ادامه داد: در 5 ماهه نخست امسال دوربین تله ای در منطقه حفاظت شده دره پلنگ نصب شد که در نتیجه برای اولین بار یک گونه گربه وحشی در منطقه شناسایی شد. هفته گذشته گونه جدیدی به باغ وحش در منطقه حفاظت شده پلنگ دره آدنا معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: هر گونه حیوانی که توسط ماموران حفاظت محیط زیست تحویل محیط زیست یا کشف شود به اداره نظارت بر باغ وحش استان تحویل داده می شود تا پس از اقدامات اولیه در مناطق حفاظت شده رهاسازی شود. و نگهداری..

وی خاطرنشان کرد: سال هاست که موضوع همیار محیط زیست را اجرا می کنیم، زمانی که ذی نفعان محیط زیست و باغ وحش هنگام ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه کلی درخواست خود را برای همیار محیط زیست ارائه می دهند، درخواست ها توسط سازمان انجام می شود. محیط زیست بررسی می شود و برای افراد واجد شرایط کارت معاونت محیط زیست صادر می شود.

عابدی مقدم در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات مناطق حفاظت شده قم این است که برخی از آنها در استان های همجوار و هم مرز با استان های همجوار قرار دارند، برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام شده است؟ وی تصریح کرد: برخی مناطق مرز مشترک دارند اما مدیریت آنها در اختیار استان قم است، البته این مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند اما با تعاملاتی که انجام داده ایم این مشکلات کمتر شده و بحث پدافند مشترک با کمک است. از جوامع محلی و محلی در ما بازخورد دریافت کردیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ارتباط با مردم بومی و محلی در حوزه حفاظت از محیط زیست باعث کاهش مشکلات زیست محیطی در منطقه شده است و در برخی مناطق مردم بومی و محلی همکاری بسیار خوبی با محیط بانان دارند. یگان حفاظت .در برخی مناطق مشکلات و مسائلی از جمله حل نشده چرا وجود دارد که البته با آمادگی لازم این مشکل رو به کاهش است.

وی افزود: جوامع محلی و محلی از آموزش ها و تعامل با عوامل سازمان حفاظت محیط زیست با آغوش باز استقبال می کنند زیرا می دانند که هدف اصلی یگان حفاظت محیط زیست حفظ محیط زیست برای این افراد و حفاظت ما از منطقه باید باشد. برای ساکنان محلی مفید است. در نظر بگیرند که آنها سال ها در این منطقه زندگی می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساکنان بومی مناطق حفاظت شده نیز از طریق یگان حفاظت محیط زیست آموزش می بینند؟ وی بیان کرد: بله، همکاران ما در منطقه حفاظت شده پلنگ دره در مساجد و مدارس آموزش های لازم را ارائه می دهند و چندین طرح نیز اجرا شده است و خود ساکنان محل نیز به عوامل یگان حفاظت محیط زیست کمک می کنند و خوشبختانه فرهنگ سازی مردم در حفظ محیط زیست به پا خاستند و خود مردم خواستار مشکلات زیست محیطی بودند که با این رویکرد بهتر می توان آنها را حل کرد.




انتهای پیام/

aa228933 65eb 44b9 8bae 23bde334750d خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید