سازمان حفاظت محیط زیست 150 شهید تقدیم کرد/تغییرات اقلیمی باعث خشم محیط زیستی شد


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844565

در جلسه شورای حفاظت محیط زیست زنجان مطرح شد؛

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ این امانت بزرگ تاکنون 150 شهید تقدیم ملت ایران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدرضا یافتیان ظهر امروز در اولین جلسه شورای حفاظت از محیط زیست استان زنجان، اظهار کرد: سیاست های مشترک زیست محیطی در سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد که باید تبیین و اطلاع رسانی شود به ویژه در بین مسئولان و مدیران. وظایف خود را مطابق با اهداف و سیاست های اعلام شده انجام دهند.

وی با اشاره به برنامه های هفته محیط زیست و تعریف 15 خرداد به عنوان روز جهانی محیط زیست خاطرنشان کرد: هماهنگی سیاستمداران و مسئولان و اقدام مشترک در راستای اهداف زیست محیطی کشور که در سیاست های مشترک دیده می شود مهم است و وظیفه داریم آن را اجرا کن.»

جفتیان با بیان اینکه یکی از روزهای هفته محیط زیست مصادف با سالروز ولادت امام رضا (ع) است که در بین حافظان محیط زیست از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: سال گذشته 2 نفر از محیط بانان در زنجان و دو شهید در سال گذشته به شهادت رسیدند. هفته «در استان فارس به جمهوری اسلامی و حرم امام زمان (عج) اهدا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ این امانت بزرگ تاکنون 150 شهید تقدیم ملت ایران کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع زیست محیطی باید بیش از آنچه مدنظر است جدی گرفته شود، گفت: موضوع استان زنجان در محیط زیست نسبت به سایر استان ها جدی تر است و شرایط استان زنجان نیز مساعد است.

جفتیان خاطرنشان کرد: اجرای سند برنامه بهسازی محیط زیست مستلزم انجام وظایف مسئولان و استفاده از خرد جمعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، امجد باقری با اشاره به سند برنامه ارتقای محیط زیست گفت: این سند راهبردهایی را مشخص می کند که باید برنامه ها را به سمت بالا دنبال کرد.

وی گفت: راهبردها بر حوزه آموزش و ارتقای دانش و مهارت سیاستمدارانی که نقش مهمی در این حوزه از سازمان برنامه و بودجه داشته اند تاکید دارد.

حفاری با بیان اینکه این سند به بررسی پویایی های بومی می پردازد، گفت: در حوزه کودک و نوجوان وظایفی بر عهده آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شده و به تربیت این نسل توجه شده است که می توان موثر برای آینده

رویا کرمی سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده این تغییر 14 درصد اختلال اقتصادی و 11 درصد اختلال اجتماعی در بین کشاورزان ایجاد کرده است.

وی گفت: این نابسامانی موجب خشم زیست محیطی شده و کشاورزان را به سمت رفتارهای ناسازگارانه سوق داده تا عملکرد قبلی خود را بازگردانند و مشکل را حل کنند.

کرمی گفت: آنچه می تواند این خشم را کنترل کند به ارزش هایی برمی گردد که در ذهن مردم وجود دارد. “بعضی از مردم فکر می کنند که صاحب طبیعت هستند، اما برخی دیگر فکر می کنند طبیعت نیز مانند انسان ها به زندگی نیاز دارد.”

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: کشاورزان باید از زمین برای کشت محصولات کشاورزی استفاده کنند و زندگی خود را تامین کنند. او گفت: «باید روی ارزش‌ها کار کرد زیرا خشم را کنترل می‌کند و کشاورزان کمتر به رفتارهای نامناسب دست می‌زنند». .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید