تشکیل شورای منطقه ای حفاظت از محیط زیست با موضوع گرد و غبار


ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844026

در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست، آیت الله رئیسی پیشنهاد تشکیل شورای منطقه ای حفاظت از محیط زیست را برای نظارت بر موضوع گرد و غبار ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست در دولت سیزدهم، نقش این شورا را در اجرای موثر سیاست های محیط زیستی ارزیابی کرد و گفت: اینجا قلعه سازمان حفاظت محیط زیست است. و می تواند به رفع موانع و مشکلات در پیشبرد سیاست ها و برنامه های این سازمان کمک کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمادگی تشکیل جلسات شورای عالی محیط زیست در مواقع لزوم را دارد، گفت: سیاست های ابلاغی بر اساس اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، اجرای هر سیاست توسعه ای را منوط به حفظ محیط زیست می کند، چهارشنبه، مقام معظم رهبری و …. قوانین مربوطه باید راهکارهایی را برای تسهیل و تسریع در اجرای مؤثرتر تعهدات و مسئولیت های سازمان حفاظت محیط زیست تدوین و به جلسات این شورای بررسی و تصویب ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی محیط زیست با توجه به موقعیت چند جانبه و حضور مسئولان دستگاه ها و نهادهای مختلف می تواند به رفع چالش های قوه مجریه سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند. با شمردن دقیق مسائل و چالش های مرتبط با آنها، در حالی که محکم می ایستید. خطوط، از ایجاد موانع غیرضروری برای پیشرفت کشور بپرهیزید.

رئیسی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای منطقه ای حفاظت از محیط زیست را داد که با نظارت بر معضل ریزگردها و پیگیری و حل این مشکل با محوریت کشورمان و با مشارکت کشورهای منطقه این مشکل را پیگیری کند.

وی همچنین در تشریح همکاری‌های زیست‌محیطی با سازمان‌های بین‌المللی گفت: برای استفاده از تجربیات دیگران محدودیتی نداریم، اما در عین حال در نظر داشته باشید که اسناد و کپی‌های تهیه‌شده توسط دیگران باید بررسی و با دقت مطابق با الزامات و الزامات باشد. . نیازهای اکولوژیکی کشور

وی گفت: ما از همکاری با سازمان های بین المللی استقبال می کنیم.

وی همچنین سازمان حفاظت محیط زیست را موظف به ورود به عرصه و رسیدگی به امور تکراری و چالش های محیط زیست کشور و اجرای طرح های اقتصادی با پشتوانه کارشناسی دقیق و قوی کرد و گفت: امروز در موضوعات مختلف از جمله صید ترال در سوال تولید خودرو، سوال کالاهای واسطه ای و سوالاتی از این دست ابهاماتی در اذهان و افکار عمومی است که باید پاسخ قانع کننده ای به آنها داده شود.

رئیس‌جمهور از دبیرخانه شورای عالی حفاظت محیط‌زیست خواست تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، مسائل و چالش‌های موجود در این حوزه را به‌دقت بررسی و نتایج این مطالعات را برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای عالی ارائه کند.

در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست، محورهای اصلی سیاست های کلان اکولوژیکی کشور از جمله هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها برای مقابله با چالش های آب، گرد و غبار، حفاظت از جنگل ها و تالاب ها و چالش های توسعه و سیاست های زیست محیطی بررسی شد. . .

تشکیل شورای منطقه ای محیط زیست برای رسیدگی مشترک به معضل گرد و غبار و بررسی چارچوب ارزیابی راهبردی زیست محیطی برای ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح های توسعه از جمله مصوبات جلسه امروز بود.

همچنین تصویب تعرفه آزمایشگاه های مرجع با هماهنگی دستگاه های ذیربط، اصلاح قانون شکار مبنی بر جابجایی گونه ها در رتبه بندی علمی و تعیین قیمت و ادعای تلف شدن حیوانات وحشی از دیگر تصمیمات بود. در این جلسه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید