حکم قصاص قاتل شهید رنجبر اجرا شد


ساعت: 07:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884818

اجرای حکم اعدام شهید علی اکبر رنجبر جانشین کلانتری زرد بید شیراز صبح امروز شنبه با حضور والدین دم اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: در پی کشته شدن فجیع سرهنگ علی اکبر رنجبر و دستگیری قاتل، رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت و اولین حکم قصاص قاتل صادر شد. توسط شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه پس از صدور حکم اول با اعتراض وکیل متهم، حکم اول در دیوان عالی کشور نقض و با توصیه قوه قضائیه کشور اصلاح شد. بررسی ایرادات سلامت روان و سلامت متهم در کمیسیون پزشکی قانونی در دستور کار قرار گرفت.وی گفت: اواخر اردیبهشت ماه امسال پس از اجرای دستورات قضات دیوان عالی کشور، کمیسیون پزشکی قانونی کشور در دستور کار قرار گرفت. استان فارس سرانجام اعلام کرد ; پس از بازجویی و انجام معاینات روحی و روانی متهم، هیچ گونه نشانه ای از اختلال روانی جدی در وی مشاهده نشد و با توجه به شواهد و قرائن، قاتل در زمان ارتکاب جرم هوشیاری و اراده روشنی داشت.

وی تصریح کرد: متهم پس از نظر کمیسیون پزشکی قانونی برای بار دوم در شعبه اول دادگاه کیفری استان محاکمه و با نظر قضات شعبه مجددا به اعدام در ملاء عام محکوم شد.

این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به تایید و پذیرش رای دوم دادگاه کیفری استان فارس در شعبه نهم دیوان عالی کشور گفت: مراحل استیضاح از رئیس قوه قضائیه نیز به پایان رسید و مجوز اجرای حکم به دستگاه قضایی استان فارس ارسال شد که بلافاصله دستور صادر شد. احکام کیفری در شیراز اجرا شد.

رئیس قاضی استان فارس در پایان گفت: با توجه به اصرار اولیای دم مرحوم رنجبر برای اجرای حکم قصاص و عدم تمایل آنان به عفو محکومان، با آمادگی برای اجرای حکم قصاص قاتل شهید رنجبر با حضور والدین دم راس ساعت 5:40 صبح امروز. در صحنه جنایت انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید