قاتل آیت‌ الله سلیمانی قصاص شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: حکم قصاص قاتل آیت الله سلیمانی -عضو شورای خبرگان رهبری- با حضور اولیای دم در زندان بابل اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار داشت: تصمیم انتقام گرفتن قاتل شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی پس از تایید در دادگاه عالی و طی تشریفات قانونی امروز چهارشنبه 31 دی 1402 با حضور اولیای دم در زندان بابل انجام شد.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه امسال برای انجام امور بانکی به یکی از بانک های بابلسر رفت که مورد اصابت گلوله نگهبان بانک قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

بلافاصله با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و اقدام و دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

بر این اساس ضمن بایگانی پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم از نظر گرفتن نظریه پزشکی قانونی در خصوص سلامت روانی متهم در زمان ارتکاب جرم، سلامت روانی متهم با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی تایید شده است.

پس از انجام آخرین دفاعیات متهم، رأی نهایی در تاریخ 3 اردیبهشت ماه در خصوص محاکمه و تعقیب این پرونده در دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.

پس از ارسال پرونده به دادگاه و تشکیل جلسات دادگاه با حضور متهم و وکیل وی، در نهایت قاضی طبق قانون جاری حکم قصاص قاتل را صادر می کند.

حکم قصاص صبح امروز پس از تایید دیوان عالی کشور اجرا شد.



آیا این خبر مفید بود؟