آیت الله ناصری کی بود؟/از احسان و اعمال تا برخورد صمیمانه با آیت الله بهجت


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892693

آیت الله محمدعلی ناصری، مجتهد و مدرس اخلاق که در زمان عمر شریف درس خوانده و تحت تعلیم اساتید برجسته بود، در سن 92 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمدعلی ناصریمجتهد و استاد اخلاق امروز چهارم شهریور در سن 92 سالگی ندای حق را لبیک گفت و به دیار حق شتافت.


از تولد در اصفهان تا زندگی در نجف اشرف

این عالم اخلاق در سال 1309 در اصفهان متولد شد، تحصیلات ابتدایی خود را در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در چهارده سالگی به همراه پدرش که از علمای معاصر اصفهان بود به نجف اشرف رفت. اما پس از سه سال و بازگشت پدرش به ایران، همچنان در جوار مرقد درخشان ملا علی (ع) می ماند تا عشق ورزی کند.


دیدارهای صادقانه با آیت الله بهجت


آیت الله ناصری در زمان عمر شریف، ایشان را درک کرد و شاگرد اساتید برجسته ای از جمله آیت الله شیخ محمد حسین دهکانی در نجف، آیت الله میتبی لنکرانی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی و آیت الله سید ابوالقاسم هویی شد.

وی علاوه بر فراگیری فقه و علوم دینی، در محضر اساتیدی چون سید محمد کشمیری، شیخ عباس کوچانی، سید جمال الدین گلپایقانی، علامه طباطبایی و محمداسماعیل دولابی به فراگیری اخلاق و عرفان پرداخت. در اکثر سفرهای ماهانه خود در محضر آیت الله بهجت وارد قم می شد، چنانکه شیخ علی آقا بهجت می فرمود: هیچکس مانند ایشان با آیت الله بهجت ملاقات صمیمانه ندارد..


فعالیت و تلاش علمی و دینی


آیت الله ناصری به دستور استادش آیت الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشتند و در کنار تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآن که سالیان متمادی در حوزه علمیه آن شهر برگزار کردند، به تحصیل طلاب زیادی همت گماشتند. و سالیان متمادی نماز جماعت و خطبه و سخنرانی داشتند. در مسجد کامرزرین اصفهان تأسیس شد.

حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، حوزه صاحب الزمان(عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون، مرکز دیجیتال حضرت ولیعصر(عج) دولت آباد، پژوهشکده نجوم اسلامی، موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی و فرهنگی حداد از جمله مراکز علمی هستند. مجموعه های تحت نظارت آیت الله ناصری او بود.


خدمت رسانی به مردم و ایجاد مراکز درمانی

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی طلاب و طلاب، به کارهای خیر نیز کمک شایانی کرد که از جمله این اقدامات می توان به تلاش های ایشان در راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد..

مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج) و واحد دیالیز 20 تختخوابی که در سال 1398 افتتاح شد..
واحد دیالیز بیمارستان گلادیس شاهین شهر
واحد دیالیز بیمارستان محمد رسول الله (ص) میمه
اورژانس 24 ساعته دولت آباد


آثار آیت الله ناصری

از جانب آثار آیت الله ناصری ممکن است به موارد زیر اشاره شود:

«آب حیات» شامل مجموعه ای از سخنرانی های حضرت آیت الله ناصری در مورد امام زمان (عج) است.

«سخن دوست» گزیده ای از سخنرانی های این استاد اخلاق درباره حضرت ولی عصر (عج) را در بر می گیرد.

در امتداد نور، سلسله سخنرانی های حضرت آیت الله ناصری درباره آیات تفسیر شده به حضرت ولی عصر (عج) و آخرالزمان به نمایش گذاشته شده است.

«آیین خدمت» که شرح فرازهایی از خطبه طولانی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در حالات و صفات اخلاقی متقین است..

این عالم وارسته و معلم اخلاق که سال ها در محضر امام زمان (عج) در مسجد کمرزرین اصفهان به عشق ورزی پرداخت، پس از یک عمر تلاش در راه اعتلای دین و گذراندن دوره ای بیماری، پذیرفت. ندای حقیقت.

دیدگاهتان را بنویسید