جامعه عملیاتی به معارف حسنه معارف دینی می رسد/ آیت الله بهجت; شخصی که مدرسه می سازد


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839770

حجت الاسلام پورعیسی استاد دانشگاه و نویسنده کتاب بهجت طوبی گفت: آیت الله بجت ساختار مکتب جاویدان عرفانی را ایجاد کرد و با دعا و حضور خود در میان مردم عرفان را بر سفره زندگی مردم قرار داد. از پیر و جوان، دانشجو و غیر دانشجو و دانشگاهی با آنها در ارتباط بوده است. او عرفان و زهد و معارف الهی خود را وارد عرصه اجتماعی کرد و از منظر جامعه شناسی یکی از چهره های مکتب ساز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمید پورعیسی استاد دانشگاه گیلان و نویسنده کتاب بهجت طوبی نهم دی ماه در گفت وگویی با اشاره به سالروز درگذشت ابرمردی در عرصه زهد گفت: ساده زیستی، اجتهاد، فقاهت و فقاهت: یکی از ویژگی های بزرگ اسلام، خصلت انسانیت است، و یکی از ویژگی های بزرگ مردان خدا که مورد تجلیل قرار گرفته اند، ساده زیستی است که با وجود غنی بودن از مال دنیا. زندگی ساده ای در پیش گرفته اند. .

وی افزود: از نظر جامعه شناسان این فرد به دلیل اراده و انگیزه فرد به آموزه های دینی، نیروی کاریزماتیک است. کسانی که به دنبال تضعیف دین هستند، دین را تضعیف نمی کنند، بلکه بسیاری از موهبت انسانیت را هدر می دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به شناخت دانشمندان در استفاده از منابع و راه های رسیدن به پیشرفت، عظمت، عظمت و افتخار گفت: اگر اینطور نباشد جامعه و تفکر عقب می ماند، یعنی شما همه چیز دارید و می کنید. از آن استفاده نکنید که اغلب از دست می دهید.

وی با بیان اینکه مجموعه قوانین دین انسان را مانند آیت الله بهجت (ره) می سازد، ادامه داد: این گونه شخصیت ها از دل دین بیرون می آیند، به یک معنا در حوزه کلام، اولیای خدا می شوند و او یکی بود. از اولیای خدا .

آیت الله بهجت یکی از کسانی است که مدرسه را ساخته است

نویسنده کتاب بهجت طوبی با اشاره به ویژگی های بزرگ و بارز این عالم فقید گفت: آیت الله بهجت ساختار مکتب جاویدان عرفانی را ایجاد کرد و با دعا و حضور خود در میان مردم عرفان را بر سفره زندگی مردم قرار داد. از پیر و جوان، دانشجو و غیر دانشجو و دانشگاهی با آنها در ارتباط بوده است. او عرفان و زهد و معارف الهی خود را وارد عرصه اجتماعی کرد و از منظر جامعه شناسی یکی از چهره های مکتب ساز است.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت یک زاهد و عارف ثابت و بی رغبت به دنیا و تعلقات دنیوی است، گفت: و در زمان ما برجسته ترین چهره زهد را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام پورعیسی با بیان اینکه جذابیت روحی ایشان بسیار بالا بوده و بر حقایق دروغین دنیا و کسری از معاملات عالم مسلط بوده است، تصریح کرد: شناخت باطن عالم و چهره واقعی آن قوت زیادی می خواهد. مردم و دهان خود را باز کنید و عادی رفتار کنید.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مادیات نمی تواند این بزرگوار را مبتلا کند، گفت: او از مقوله ایمان برای طهارت و پرهیز از آلوده ساختن دنیوی استفاده می کند که سال ها بعد همچنان این جذابیت ظاهر می شود، چشمه ای که تشنگی معارف دینی را سیراب می کند.

شخصیت آیت الله بهجت در همه عرصه های زندگی تأثیرگذار است

وی با اشاره به انتشار کتاب بهجت طوبی خود درباره زندگی نامه آیت الله بجت (ره) گفت: این کتاب شامل متنی از مقالات و توصیه ها و اشعاری است که در مدح ایشان سروده شده است. این اشعار نشان می دهد که این شخص در تمام عرصه های زندگی تأثیر دارد و اشعار دل شکسته حاصل درک عالی از شخصیت این عالم بزرگ است.

نمونه ای از تداوم خداوند در زمین

وی با بیان اینکه این مردان خدا مصداق آیه 55 سوره نور در مورد ارث خداوند متعال هستند، تصریح کرد:
وی خاطرنشان کرد: خلافت خدا یک حکومت سیاسی مانند رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و … نیست، بلکه میراث خدا در هستی است و نبض قلب انسان است و در دل ها خلافت می کنند و دل ها را پاک می کنند. مردم از زنگار و آلودگی و از تاریکی به روشنایی میروند. آنها به بلندترین قله پادشاهی رسیدند. کاری کردند که دست شیطان برای همیشه از آنها کوتاه شد و وقتی انسان به درجه اخلاص رسید وارد حرم خدا می شود و خداوند ولی اوست و این یکی از مصادیق برتری انسان بر سایر موجودات است.

سفر واقعی آیت الله بهجت در ملکوت

این استاد دانشگاه گفت: آیت الله بهجت فومنی از جمله افرادی بود که وجود آشکارش در زمین بود و حقیقت وجودش در ملکوت بود و بدون سفر به ملکوت نمی توانست این نورانیت را در بین مردم داشته باشد. او را از نزدیک دیده بودم، وقتی صحبت می کرد بیشتر سکوت می کرد و از صمیم قلب صحبت می کرد و این قهرمانان خیرخواه عرصه های دینی هستند و ما باید قبل از اهمیت این شخصیت ها به اهمیت دین پی ببریم.


جامعه کارگری از آموزه های دینی زندگی طیبه پیروی می کند

وی با بیان اینکه جامعه ای که متمایل به دینداری و عمل به آموزه های دینی باشد به زندگی طیبه می رسد، خاطرنشان کرد: زندگی طیبه یعنی زندگی جاودانه و معقول و عقل سلیم با ایمان عاشق آیت الله بهجت یعنی خدا می شود. و پرهیزگاران، عمل او را حیاتی نیکو بخشید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید