آیت الله ناصری اهل عرفان واقعی بود

وی با بیان اینکه این علما دعوت کننده جامعه و مردم به سمت خداوند هستند، مطرح کرد: این دعوت با ضرب و زور نبوده و این علما با سخن و دلالتشان می‌گویند؛ این عامل عظیم مربوط به ذات اقدس الهی است.

این استاد حوزه ادامه داد: این علما از ذات اقدس الهی و دین او دفاع می‌کنند و با براهین قاطع و ادله محکم و پابرجا مردم را به سوی پروردگار دعوت کرده و دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عالمان بزرگوار مردم را از تورهای ابلیس نجات می‌دهند و رها می‌کنند، عنوان کرد: این علما افرادی را که عقاید آن‌ها کاملا محکم نشده و در این راه ضعیف می‌باشند را از دام‌های ابلیس بیرون می‌کشند.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه این حدیث از امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: اگر این علما با این مزایا نبودند، احدی در جهان باقی نمی‌ماند مگر اینکه از دین خداوند ارتداد پیدا می‌کرد و دین خدا را پشت سر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه آنچه عامل نگهداری این‌ها است و اینکه این‌ها بر عقاید پاک خود بمانند و با الهام از خداوند و رسول پیروی کنند این علما هستند، تصریح کرد: علما، بزگان دین و طلاب شریف از خود را باید آزمایش کنند که از این امتیازات بهره‌ای بردند یا خیر.

این استاد حوزه اضافه کرد: اگر از این امتیازات بهره‌مند نیستیم باید بدانیم که خدمتی به دین نکرده‌ایم و تنها صورت ما در راه دین است.

وی با اشاره به اینکه این علما از تمام مردم و علما برتر و افضل هستند، یادآور شد: این مجالس برای این است که تحولی پیدا کنیم و از مزایا، اخلاقیات، خدمات و مردمی بودن صاحب مجلس و فردی که این مجلس باشکوه به نام او برگزار شده، بهره‌مند شویم.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: یکی از علمایی که در این راه بود و در این مسیر حرکت داشت، آیت الله ناصری بودند که در سالیان قبل تمام مجالس و معراف ایشان حاکی از همین مطالب بود و از پیر و جوان به این مرد بزرگ و عالم ربانی و بزرگوار توجه داشتند از مزایای این بزرگوار این نکته است که اهل عرفان واقعی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید