چشمان اشک آلود گرگان در تشییع پیکر آیت الله علوی / وداع غمگین گلستان با گنجینه اخلاق و عرفان + تصاویر


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815980

هنوز هم شگفت انگیز است که مردم گرگان امسال ماه رمضان را بدون توصیه سپری کردند، مردم آماده می شدند تا دو هفته دیگر از فیض منبر برخوردار شوند، اما امروز باید به مسجد جامع بروند و با دنیای خود وداع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; مردم گرگان در آستانه عید سعید فطر با دنیایی وداع می کنند که عمر خود را در معرفت امام زمان سپری کرده است، کمتر کسی در گرگان است که درس و منبر و یادی نداشته باشد. اخلاق آیت الله علوی.

بسیاری از جوانانی که اکنون ملبس به لباس روحانیت هستند، از منبر این شخصیت وارسته تربیت شدند و این راه را انتخاب کردند، دنیایی که هرگز در چهره مردم لبخند نمی زد، همیشه از رحمت و مهربانی خدا و پیامبرش می گفت و اول. Finder این راه بود.

منبر ماه رمضان و شب های قدر هرگز از ذهن مردم پاک نمی شود.

او نمونه بارز مردی بود که می‌دانست چگونه مطالب را به خوبی برای مردم توضیح دهد و بیان کند و البته تأثیر کلام او در درجه اول ناشی از کردار خالصانه‌اش با کلام بود و همین امر باعث شد تا بر قلب و ذهن مردم تأثیر بگذارد.

وی در سخنان خود همواره جوانان را نور چشمان خود خطاب می کرد در حالی که خود نور چشم مردم و جوانان گرگانی بود و امروز عزادار آن جوانانی است که نور را از چشمان خود دور می کنند.

هنوز هم شگفت انگیز است که مردم گرگان ماه رمضان امسال را بدون مراجعه آنها سپری می کنند. مردم آماده می شدند تا دو هفته دیگر از فیض منبر برخوردار شوند، اما امروز باید به مسجد جامع بروند و با دنیای خود وداع کنند.

مرحوم آیت الله سید سجاد علوی، پدر مرحوم آیت الله علوی، ایشان را آینده علمی و معنوی پرباری می دید و علت آن را عنایت امیر مومنان علی ابیطالب می دانست. آیت الله علوی پس از نذر و خطاب مرحوم پدرشان به امیرالمومنین(ع) به پدر و مادرش تقدیم شد و شاید همین امر دلیل محبت و عنایت ویژه ایشان به ایشان باشد.

ایشان در سخنان خود به بیان فضایل آقا امیرالمومنین پرداختند تا دل و جان انسان جلا یابد و با وجود کهولت سن، شرکت در دسته عزاداری 21 ماه مبارک رمضان را وظیفه خود دانستند. با زبان روی پست

مردم گرگان در آستانه نیمه شعبان از حضور حضرت ولی عصر (عج) ابراز دلتنگی می کنند و می گویند یا حجت بن الحسن، جوانی ما پیر شد و بزرگانمان از دنیا رفتند، ظهور کن و دلهای پریشان را آرام کن. .

وداع غم انگیز مردم گلستان با گنجینه اخلاق و عرفان/ روح بلند «علوی» آسمانی شد.

خبر درگذشت آیت الله علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع برای مردم دارالمومنین گرگان بسیار ناراحت کننده بود.

مراسم تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع صبح امروز در گرگان این مردم عشق و ارادت را به نمایش گذاشتند. هر جا که بودند در تشییع جنازه شرکت کردند و مردم این استان یار باوفای امام راحل و شاگرد ولایت را در آغوش گرفتند و پدر معنوی خود را با چشمانی گریان بدرقه کردند.

مراسم تشییع مقام عظمای تشیع با حضور مسئولان گلستانی، عاشقان داران و دانش آموزان این عالم نخبه از معراج شهدای عاشقان حسین از سپاه گرگان تا امامزاده عبدالله (ع) از گرگان برگزار شد.

ساعت 8 صبح امروز پیکر آیت الله علوی گرگانی در امامزاده عبدالله (ع) گرگان تشییع و پس از آن برای آغاز مراسم به معراج الشهدا منتقل و از آنجا با دستان پاک به خاک سپرده شد. از مردم و عزاداران گرگان . .

نوایی یا حسین با نفرت سرکوب شده مردم گرگان قیام کرد و مردم داغدار هنوز باور نمی کردند که مرجع خود را از دست داده اند. آرام و بی قرار بودند.

مردم در کمال ناباوری به سر و سینه می‌کوبیدند و گلایه می‌کردند: «خداحافظ ای منبر رمضانی»، «کجا رفتی پدر خوبم؟» «جان بلند علوی آسمانی شد» و با این گریه‌ها خداحافظی کردند. تلخ بر پیکر آیت الله علوی گرگانی.

در میان جمعیت، بانویی با چشمانی اشکبار در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: حاج آقا علوی حالمان خوب است، سال هاست که روی منبر و معبدش نشسته ایم، باورم نمی شود باختیم. او، ما واقعا غمگین بودیم.

این بانوی گرگانی ادامه می دهد: هر سال مراسم شب قدر و ختم قرآن را در مسجد اعظم گرگان برگزار می کردیم و امسال مانند یتیمی که پدر و مادرش را از دست داده و نمی دانیم سرگردان هستیم. چه باید کرد

واقعا خبر دردناکی بود وقتی شنیدم مریض هستند و در بیمارستان بستری هستند، تسبیح را گرفتم و برای سلامتیشان دعا کردم، اما نمی دانم چرا خدا این دنیای بزرگ را از ما گرفت.

سیل جمعیت ادامه داشت تا پایان مراسم در راه تشییع پیکر این عالم مجاهد، مردم داغ با این فریادها و نغمه ها دلهایشان را آرام کردند، سخنرانی و منبر بی نظیرش «بقیه الله خشت است». از خدا”…


خبر خاکستری


خبر خاکستری


خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید