پاسخ حکم کنعانی: این حکم نشان دهنده ضعف فدراسیون در برخورد با متخلفان است

پاسخ حکم کنعانی: این حکم نشان دهنده ضعف فدراسیون در برخورد با متخلفان است

ابراهیم قاسم پور با اشاره به حکم مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: هم میزان جریمه و هم میزان محرومیت نشان از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و کمیسیون انضباطی آن دارد. این حکم بعد از 2 بازی تیم ملی صادر شد و نشان از آبکی بودن آن دارد.

وی ادامه داد: حکم نه برای تنبیه کنعانیان بلکه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف فدراسیون در تصمیم گیری است. پس از انتشار این پرونده، فدراسیون باید مدافع تیم ملی را برکنار می کرد و سپس تصمیم می گرفت. به نظر من برخورد با این تخلف فدای مصلحت شد.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به غیبت چند بازیکن مطرح در دیدارهای قبلی تیم ملی ایران گفت: مهدی طارمی و سردار آزمون در چند دیدار اخیر غایب بودند و تیم ملی ایران نیز به پیروزی رسید. اگر کنعانی ها حذف می شدند هیچ اتفاقی نمی افتاد اما اقتدار فدراسیون در معرض بازیکنان اشتباه قرار می گرفت.

وی ادامه داد: اما این بازیکن پس از صعود به تیم ملی و دریافت پاداش صعود، اکنون با محرومیت حذفی مواجه است و این نشان می دهد که مصلحت اندیشی زیادی داریم. فدراسیون فوتبال به این بازیکن اطمینان داد و با جمله ضعیفی موضوع را پوشش داد.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: تصمیم فدراسیون نه تنها بازدارنده نیست، بلکه بسیار ضعیف است. در جنایت کنعانیان فقط به یک نفر بسنده نکنیم. این تخلف گسترده است و موسسان باید مجازات می شدند. سرنوشت بازیکن منچستریونایتد چه شد و گرینوود چگونه مجازات شد؟

کاسم پور با بیان اینکه رفتار ظالمانه با کنعانی ها به معنای نابودی فوتبالش نیست، گفت: مجازات متخلف باید بازدارنده باشد. نه او، بلکه دست اندرکاران این پرونده باید به دنبال مسئولیت باشند.

وی افزود: فدراسیون و کمیسیون انضباطی بی توجهی می کنند. در مورد گل گهر بازیکن گابنی نیز تنها یک پنالتی برای تیم سیرجانی در نظر گرفته شد که فدراسیون فوتبال نیز از این ماجرا انصراف داد.

دیدگاهتان را بنویسید