پدر ماهان صدارت یکی از محکومان حوادث اخیر: حکم اعدام ماهان به اعدام منتقل شد.

پدر ماهان صدارت یکی از محکومان حوادث اخیر: حکم اعدام ماهان به اعدام منتقل شد.

کاظم صدارت، پدر ماهان گفت: چهارشنبه شب جلسه گذاشتیم، رضایت شاکیان را گرفتیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. قاضی پرونده از همه مشکلات مطلع شد، منتظر پایان پرونده بودیم، اما صبح امروز یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت ساعت 8:30 صبح پیامی ارسال شد که ماهان حکم صادر شد تا اجرا شود. ماهان صدارت یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر است که به اتهام جنگ به اعدام محکوم شده است.

حکم اعدام ماهان صدارت یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر صبح امروز 19 آذرماه به اجرا درآمد.

«ماهان صدارت مارنی» جوان متولد 1357 یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ایران است. نام وی از سوی خبرگزاری «دادگاه» اعلام شد و اتهام وی «مبارزه با بیرون کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد بلاتکلیفی و ترس در محیط می شود، تجمع و گفتگو با هدف ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن یک دستگاه موتورسیکلت و از بین بردن شماره تلفن شاکی، خصوصی و شکایت جراحت عمدی با چاقو از شاکی گزارش شده است. محمدرضا کنبرطلب یکی از شاکیان خصوصی این پرونده روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه شرق گفت: همه شاکیان این پرونده شکایت آنها را پذیرفته و رضایت خود را اعلام کردند.

با توجه به اینکه دادستان ماهان صدارت محاربه بود، اعلام رضایت شاکیان تاثیری در حکم اعدام وی نداشت. محارب طبق قوانین جمهوری اسلامی از حدود است و رضایت شاکی خصوصی در آن تأثیری ندارد. حکم اعدام ماهان صدارت در دادگاه بدوی صادر شد، اما این امید وجود داشت که این حکم در دیوان عالی کشور لغو شود، اما امروز شهرام صدارت، عموی ماهان در گفت و گو با «شبکه شرق» از تایید حکم اعدام ماهان در دیوان عالی کشور خبر داد. اجرای پنالتی ها ارسال شد.

کاظم صدارت، پدر ماهان نیز در بیانیه ای جداگانه به «شبکه شرق» گفت: چهارشنبه شب جلسه گذاشتیم، رضایت شاکیان را گرفتیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. . «قاضی پرونده از همه مشکلات مطلع شد، منتظر پایان پرونده بودیم، اما صبح امروز یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت ساعت 8:30 صبح پیامی ارسال شد که حکم ماهان برای اعدام فرستاده شد.

پدر ماهان گفت: حتی نمی دانیم حکم چه زمانی اجرا می شود. می گویند این یک پرونده امنیتی است و نمی دانیم چه کنیم. نمی دانم چه کنم ماهان متولد 1357 است، بارها در دادگاه گفت که چاقو دستش نیست اما محاربه را محکوم کردند و حالا می گویند پرونده تمام شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید