واکنش ایران به تحریم وزیر اطلاعات: به اتهام واهی و اثبات نشده متوسل شدند/ حمایت فوری آمریکا از اتهام آلبانی به جمهوری اسلامی نشان می دهد که طراح سناریو واشنگتن است نه تیرانا.

واکنش ایران به تحریم وزیر اطلاعات: به اتهام واهی و اثبات نشده متوسل شدند/ حمایت فوری آمریکا از اتهام آلبانی به جمهوری اسلامی نشان می دهد که طراح سناریو واشنگتن است نه تیرانا.

روز جدید ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم های مکرر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر آن وزارتخانه را به شدت محکوم کرد.

ناصر خانانی با اشاره به اینکه این برچسب تحریمی جدید مانند تحریم های غیرقانونی قبلی آمریکا علیه وزارت اطلاعات هرگز نمی تواند کوچکترین خللی در عزم و اراده مسئولان امنیتی مردم ایران در این نهاد پرافتخار ایجاد کند، افزود: : اعلام حمایت فوری آمریکا از اتهامات واهی دولت آلبانی به جمهوری اسلامی ایران و اقدام سریع متعاقب آن واشنگتن در تحریم مکرر وزارتخانه و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با توسل به همین اتهام واهی و اثبات نشده. به وضوح نشان می دهد که طراح این سناریو نه دولت آلبانی، بلکه دولت آمریکاست و تیرانا قربانی این سناریو است. توسط واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است.

سخنگوی آژانس دیپلماسی گفت: آمریکا سال هاست میزبانی یک فرقه تروریستی را بر دولت و ملت آلبانی تحمیل کرده و در زمینه سایبری با حمایت همه جانبه آنها را آموزش و تجهیز کرده است و این سازمان جنایتکار همچنان ادامه دارد. به عنوان یکی از ابزارهای آمریکا در انجام اقدامات تروریستی، حملات سایبری و جنگ روانی علیه دولت و ملت ایران نقش داشته اند.

کنعانی تاکید کرد: حمایت از یک فرقه تروریستی توسط دولت آلبانی و اقدامات دولت آمریکا برای حمایت و استفاده ابزاری از فرقه ای که دستان آن به خون بیش از 17 هزار دولتمرد و شهروند ایرانی آغشته است، نمونه بارز آن است. حمایت سازمان یافته از تروریست ها علیه دولت و ملت این ایران است و جمهوری اسلامی ایران از تمامی گزینه های خود در چارچوب قوانین بین المللی برای حفظ حقوق مردم ایران و دفاع از خود در برابر این توطئه های شوم استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید